Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '08

 
Kategori
Siyaset
 

Var bir şey! Anlayıp, anlatamadığımız

Başbakan Erdoğan’ın son Tunceli ziyareti ortaya bir fotoğraf koydu. Aslında bu fotoğraf yeni bir fotoğraf değil. Öncesinde buna benzer pek çok fotoğraf ortaya konulmuştur. Ama bu fotoğrafların farkına varılmış mıdır? Üzerinde düşünülmüş müdür? İlgili bilim uzmanlarınca araştırma konusu yapılmış mıdır? Bilemiyorum.

Başbakan Tunceli’ye gidecektir. Belediye başkanı ve ilin milletvekili başbakanı karşılamaya gitmeyeceğini beyan etmiş, “başbakanım, ilimize hoş geldiniz.” pankartlarını indirtmiştir. Bir akşam önce polis noktasına teröristlerce uzun menzilli silahlarla ateş açılmış, çatışma saatlerce sürmüştür.

Başbakan çok sıkı güvenlik önlemleriyle Tunceli ziyaretini gerçekleştirebilmiş ve kapalı spor salonunda yaptığı konuşmada belediye başkanını hedef alarak “ Tunceli’nin yerel yönetimler başkanı olarak bana gelmiştir. Başbakan olarak kabul edip sıkıntıları dinleyip gerek hükümet olarak bizler gerek Ak partili belediyeler olarak Tunceli Belediyesine, halkına araç gereç yardımlarını ekstra olarak gönderdik ki belediye bir an önce ayağa kalksın…” ifadesini kullanmıştır.

Bu bir hayal kırıklığı ifadesidir. Pek çok belediye başkanı kendisiyle görüşmek için sıra beklerken, bekletmeksizin Tunceli belediye başkanına randevu vermiştir. İline hizmet üretmesi için ekstra yardım yapmıştır. Bu davranışının karşılığının bu olmadığını düşünmektedir.

Bu manzara karşısında bir film şeridi gibi yaşamışlıklarım, tanıklıkların geçti usumdan. İkinci Munzur Festivalini hatırlıyorum. O zaman Devlet Bahçeli başbakan yardımcısı. Festivalin finansmanında kullanılmak üzere kaynak gönderiyor. Bunun için bir teşekkür pankartı asılıyor ve kızılca kıyamet kopuyor Tunceli’de. Özel idare bütçesinden festivalin finansmanına destek veren vali Stadyuma girdiğinde öfkeli binlerce insanın protestosu ile karşılaşıyor. Binlerce insan valinin protokolde oturmasını hazmedemiyor ve “vali istifa” diye bağırıyorlar. Festivali izlemek üzere Stadyuma gelen, halka kapısını sonuna kadar açan, çok sevildiği söylenen General Dursun Bak’ın makam aracı saldırıya uğruyor.

Ben kendi yüreğimi biliyorum. Hiçbir önyargım olmadı Tunceli ve Tuncelilere karşı. Munzur’u Tunceliler kadar sevmişimdir. Her şeyin en güzeli olsun, yoksulluk kalksın, insanlar üretsin, kardeşlik, dostluk duyguları yeşersin istemişimdir. Tunceli çocuklarının eğitimini önemsemişimdir. Ekstra kaynak yaratabildiğim an sanki bu bir hakmış gibi algılanmış, bulamadığım an öfkeyle bakılmıştır yüzüme. Ne yazık ki küçücük çocuklar da yapmıştır bunu. Kim bilir belki Tunceli düşmanı ilan edenler bile olmuştur aralarında.

Beni anlayanlar olmuş mudur? Anlayanlar olmuşsa doğru tavırlarımda neden susmuşlar, yanımda olmamışlardır?

Var bir şey!

Anlayıp, anlatamadığım.

Ben de hayal kırıklıkları yaşadım tıpkı başbakan gibi.

Eminim, nice hayal kırıklıkları yaşayanlar olmuştur bizden başka.

Anlatamazsanız, anlayamazsanız sonuçta anlaşamazsınız.

Genel bütçeden doğu illerine ayrılan pay diğer illerden az değildir. Hatta fazla olduğu bile söylenebilir. Ama bir türlü değişmez doğu.

Var bir şey, anlayamadığımız, anlatamadığımız.

Ey sosyologlar, psikologlar. Bir de siz bakın duruma. Belki sizsiniz işin sırrını çözecek.

 
Toplam blog
: 114
: 860
Kayıt tarihi
: 29.12.06
 
 

Osmaniye Düziçi doğumluyum. Sınıf öğretmenliği, ilköğretim müfettişliği, il milli eğitim müdürlüğ..