Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '08

 
Kategori
Kitap
 

Var çok piroplam apanti, çook

Var çok piroplam apanti, çook
 

VAR ÇOK PİROPLAM APANTİ, ÇOOK


Gürcistan'da bütün polis örgütü, bu Türkçe cümleyi biliyor. Çünkü bir Türk'le rüşvet pazarlığı bu cümle ile başlıyor, yalnız bu cümleyi değil, rüşvet pazarlığına yetecek kadar başka Türkçe sözcükleri, cümleleri de biliyorlar. Ama en çok kullandıkları cümle bu:

_ Var çok piroplam apanti, çoook! ...

************

Onlar rüşveti almak için sırnaşıyor, ben vermemek için. Sonunda benimle teke tek konuşan,

_ İslamın şartı kaç? diye sordu.

Öğretmenden aferin almayı uman öğrenci gibi heyecanla,

_ Beş! dedim.

Boynuma sarılmasa bile , ''Bildin, Müslüman olduğun anlaşıldı, yolun açık olsun'' diyeceğini sanıyordum.Gürcü polis gayet sakin,

_ Ver öyleyse beş dolar! dedi

Hoppala! ... Ben de o dilden yanıt verdim:

_ Ramazan kaç gün?

_ Otuz!

_ Ver öyleyse otuz dolar!

**************

Azeri asker çevirmenlik yapıyordu:

_ Var çok büyük piroplam, yani ki mesele efendi, çoook! ...

Öfkem kabardı:

_ Hastir lan! dedim.Benimle aynı dili konuşuyotrsun ama sen de bu köpeklere köpeklik ediyorsun.Kemerinin tokasında orak çekiç taşıyorsun, ondan utan! benimle aynı dili konuşuyorsun, nereden beri gelmişim, burada misafirim, kendin sandalyeye oturmuşsun, beni ayakta bekletiyorsun.Tuu senin yüzüne! kalk bakayım, sandalye getir bana!

Çocuk neye uğradığını şaşırdı. Böyle yüksek sesli bir paylama ona komutanlarını mı hatırlattı nedir, ayağa fırladı. Oturduğu sandalyeyi getirip altıma sürdü.Ben oturdum, bacak bacak üstüne attım o ayakta kaldı.

Ancak birkaç dakika sonra kendine geldi:

_ Sen burada gonaksan?

_ Konuğum ya yenimi anladın?

_ Çay gayfe de istirsen ?

***************

Yukarıda bir kaç parağraf alıntı yapmış olduğum kitap Ayhan Sarıhan'ın yazdığı Gürcistan ile Azerbaycan gezilerini anlatmış olduğu '' VAR ÇOK PİROPLAM APANTİ, ÇOOK'' isimli 136 sayfalık insanı sıkmadan bir çırpıda okunan hoş bir kitap, gezi kitaplarından hoşlananlar için yazılmış ancak yazar başından geçenleri anlattığı için anı da denilebilir.

Selamlar, sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 19
: 1370
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

1961 Samsun - Çarşamba doğumluyum. Memur emeklisiyim. Evli ve üç çocuk babasıyım. Halen Kdz. Ereğ..