Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '11

 
Kategori
Deneme
 

Var git bildiğin yolda

Var git bildiğin yolda
 

Ah yurdum insanı, oturduğun apartmandaki komşunu tanımayan sen, ortadoğu ülkelerini nerden bileceksi


Ah yurdum insanı, oturduğun apartmandaki komşunu tanımayan sen, Ortadoğu ülkelerini nerden bileceksin. Aslında duyduğumda çok şaşırmamam gerekirdi.

Yer:Antalya- Merkez
Program adı: Türkiye konuşuyor

Ben de diyorum ki: Konuşmaz olaydılar, konuştukça batıyorlar...

Sıradan bir gün, şehir sokaklarından kim bilir nereye giden, bir yerlere yetişmeye çalışan, yürürken kim bilir aklından ne düşünceler geçen yurdum insanı...

Sunucu(Pakize Suda)rastgele geçenlerden bayları bayanları durdurup soruyor sorusunu: Bize Ortadoğu ülkelerini sayar mısınız?

Bir bay(Üniversite öğrencisi) cevap veriyor: Japonya, Çin, Türkmenistan
Bir başka bay cevaplıyor: Almanya, Hollanda, İngiltere...
Bir bayan: Ay şu an kafam çok karışık, bana sormayın...
Bir başka genç bayan: Arkadaşımı arayabilir miyim, yardım alabilir miyim?(bunu söyleyen bir lise mezunu)
Başka bir bay: Makedonya, Moskova falan...
...............
Ve beklenen doğru yanıtı ancak bir iki kişi verebildi.
Oysaki burnumuzun dibinde yer alan Ortadoğu ülkelerinden naklen savaş izleniyor TV kanallarında, kanlar akıyor, masum halk ölüyor, hastaneler bombalanıyor, yabancı ayaklar basıyor kendi topraklarına ve gece gündüz korku içinde yaşanıyor. Bu ülkelerin adını hiç mi duymadınız, feryetlarını hiç mi işitmediniz? Siz o sırada aynadaki güzelliğinize mi bakmakla meşguldünüz? Ya da siz erkekler sevdiğiniz kıza mesaj mı yazmakla meşguldünüz, hangi takımın maçını izliyor ve sahaya hangi yabancı cisimleri fırlatıyordunuz? Hangi hakemin annesine bacısına belden aşağı, içinizdeki hayvani özün dışa yansıması olan nadide cümlelerinizi sayıp döküyordunuz?

Ah yurdum insanı, ah lise mezunlarım, ah eğitim sistemi... Ah üniversitelim... Ne beklediniz hayattan? O güzelim yıllarını nasıl boşu boşuna harcamışsın...

Mahallendeki güzel kızların adını, nerde oturduklarını bilirsin belki ya da okulundaki kızları nasıl baştan çıkarabilirimi belki de derslerinden, sorumluluklarından daha fazla düşünmüşsündür.
Ah bayanlar, makyaj malzemesi çeşitleri, bu yılın moda çizgileri ve renkleri sorulsaydı duraksamadan cevaplayabilirdin belki, ama aynı apartmandaki komşularını bilmeyen sen elbet ortadoğu ülkesi olarak Hollanda, Japonya diyecektin.Bu ülkelerin isimlerini bile biliyor olman bir tesadüf.
Peki ya Türkiye nerede deseydik ne diyecektin? Ekvator'da mı derdin yoksa?
Hangi sanatçının en son çıkan albümünün adı nedir, Eurovision'da yarışan şarkıların adını, tuttuğunuz takımın oyuncularının ismini tek tek sayarsınız da Almanya ve Hollanda'nın Ortadoğu kapsamında olduğunu söylersiniz. Vay benim yurdum insanı, var git bildiğin yolda... O yol nereye kadar götürürse artık...
Müşerref ÖZDAŞ 

 
Toplam blog
: 59
: 676
Kayıt tarihi
: 13.09.09
 
 

10.06.1961 Kütahya-Simav doğumlu. Tüm eğitim hayatı İzmir'de geçti. 1982 E.Ü.Fen Fakültesi Biyolo..