Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Var mı böyle bir hastane?

Var mı böyle bir hastane?
 

Ben öyle bir hastane arıyorum ki;
Hasta doktoruyla karşılaştığında ona geçmiş olsun diyen.

Hastasının sağlığı ile ilgili soru ve sorunlarını ilgiyle dinleyen.

Hasta agresif olsa bile hastaya agresif davranmayan.

Doktorun hastasına en yararlı ilaç olarak ona tebessüm gösteren.

Hasta şikâyetleri için özel birimleri olan.

Sağlık çalışanlarının varlık nedenlerinin hastalar olduğunu bilen.

Asla bıçak parası almayan ve “Bu hastanede kesinlikle bıçak parası uygulaması yoktur. Vermeye kalkışanlarda alanlar kadar suçludur” levhası asılı olan ve bunu bütün doktorlarıyla birlikte açıkça deklare eden.

Lütfen çalışan personele bahşiş vermeyiniz” levhaları asılı bulunan.

Her köşesinde “Hasta yakınları hastane görevlilerine zorlada bahşiş vermeye kalkışırsa alınmamalı, bahşiş verenler de alanlar kadar suçlu duruma düşer” levhaları olan.

Çalışan doktorlarının özel muayenehaneleri bulunmayan.

Hastalarının aciliyetine göre eşit davranan özele gitmeden hastaneye yatabilmek mümkün değil. Boş yatak olsa bile "yataklar dolu" demeyen.

Hastasına ticari meta ve sermaye gözüyle bakmayan.

Ameliyat sonrası kontrollerini özel muayenehanelerde değil, yine hastanelerde gerçekleştiren, personel adına tek kuruş para almayan.

Hastalardan veya hasta yakınlarından elde edilecek parayı irtikap suçu sayan.

Hasta ve hasta yakınları için ziyaret defterleri tutulan ve bu defterlere memnuniyet ifadeleri yazılan.

Doktorların hastalarına “Sen benden iyimi bileceksin?” demeyen.

Hastaneleri gelir getiren bir ticari sektör olarak görmeyen, sağlık gelirinden pay alma yarışı yapmayan.

Doktoru, hemşiresi, hastabakıcısı ve hizmetlisiyle hastalara siz varsanız biz de varız diyen.

Özel hastane veya özel poliklinik değil.

Bir devlet hastanesi arıyorum.

Yani devletin resmi hastanesi diyorum.

Var mı böyle bir hastane?

Lütfen bilen varsa bana da söylesin.

Bu yazıdan sonra bu yazıyı tamamen çürütmek için tüm personel ortak bir kararla açıklama yapsınlar ve ben de buna inanayım.

Sonra da kalkıp tam arayıp bulduğum hastaneyi yazarak burada kocaman bir teşekkür yazısı yazayım.

Anlaştık mı?

Lütfen bu yazıya bir cevap?

Not: 26 Ekim Hasta Hakları günü.

Ben de bu güne ithafen yazdım.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..