Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Var mısın, yok musun: Yarışma mı? Kumar mı?

Var mısın, yok musun: Yarışma mı? Kumar mı?
 

Var mısın yok musun yarışma olup olmadığının sorgulanması gereken bir program.


Uzun süredir televizyonda, prime-time’da yayınlanan bir program var: Var mısın, yok musun?

“Hiçbir soruya cevap vermeden milyarla kazanmak ister misiniz? Dünyanın en kolay para kazandıran yarışması” diyerek tanıtılan programa yarışma demek için gerekli koşulları sağladığını hiç sanmıyorum.

Bana göre “Var mısın, yok musun” kesinlikle bir yarışma değildir. Ortada üst limiti belli ancak miktarı belli olmayan bir para vardır. O gün kurayla kazanan kişiye bir miktar para verilmesi için 15 saniyede yapılabilecek basit bir çekiliş, saatler süren çekilişlerle uzatılıyor. Herşey şansa dayalı. Belli aralarla teklif edilen miktarlar da şansla ortaya çıkan tablonun bir yansıması. Ortada ne bir bilgi, ne bir yetenek, ne bir beceri, ne de bir karar var.

Prime-time’da yayımlanmasının nedeni de çok izlenmesi.... Bu izlenmenin nedeni ise insanların içinde hep var olan kumar içgüdüsünün dışa vurmasından başka birşey değil.

Para dağıtıldığı için Milli Piyango’nun izin vermesi gerekir. Bilgi, yetenek ve beceri gerektirmeden para dağıtılmasına nasıl izin verdiğini anlamıyorum. Televizyonda saatler süren ve kumar gösterisini andıran bir programa RTÜK nasıl izin veriyor, onu da anlamıyorum.

Programı Acun sunuyor, çok başarılı ve çok sempatik. Yüksek ratingde Acun’un da mutlaka önemli katkısı vardır. Her akşam bir önceki akşam para kazanan gidiyor ve yeni bir kişi geliyor. Öyle olunca herkes birbirini tanıyor. Çok uzun süredir bekleyenler var. Bu format çok iyi düşünülmüş. Ancak büyük bir baskı altında oldukları yüzlerinden belli oluyor.

“Var mısın, yok musun” bir yarışma programına dönüştürülerek devam etmelidir. “Kim 500 Milyar İster” yarışmasındaki ciddiyette hazırlanmış sorularla birleştirildiğinde iyi bir yarışma olur.

Not 1: Bu programa zaping sırasında rastlıyordum. Birkaç kez misafirlikte izledim ve çok merakla izlediklerine tanık oldum. Dün akşam 141 bin YTL kazanılan programda 40 bin YTL teklif ettikleri andan sonuna kadar izledim. Bu akşam da programın yapısını anlamak için bir süre izleyip bıraktım.

Not 2: Programın web sitesine baktım, orada 20 kutuyla oynandığı yazılmış, oysa ben ekranda 24 kutu saydım, umarım yanılmıyorumdur.

Ankara 30 Aralık 2007

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..