Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Var mısın?

Farkında mısın herkes bir şeylerden şikâyet ediyor. Çözüm odaklı düşünüp harekete geçenler ne kadar az.

Türkiye beyazay derneği olarak engelli ve engelsizlerin birlikte yaşama kültürünü arttırılmasına inanıyoruz. Engelliliğin bir organın çalışmaması yâda az çalışması değil de daha çok toplumun o kişiye olan yanlış davranış ve tutumlarından kaynaklandığını düşünüyoruz. 

Engellilik bir suçun cezası değil. Ön yargılar ve toplumdaki yanlış inanışlar yüzünden engellilerin hayatı sıkıntılara uğruyor. Yolda tek başına yürüyen görmeyen eşya muamelesine uğrayarak elbisesinden çekiştiriliyor. Yürüme engelli bir arkadaşımız göz hapsinde tutulduğu için rahatsız oluyor. Engelliler ve engelsizler daha çok bir arada olursa farkındalık artar.

Biz ne yapmak istiyoruz. Birlikte faaliyetler yaparak toplumsal değişime katkı sunmak istiyoruz. Sizlerde bize katılabilirsiniz. Farklı İllerden arkadaşlarımızla da ortak çalışmalar yürütebiliriz.

3 tür gönüllü arayışımız var. 1. Öncelikle bir formasyonu olan gönüllüler. Avukat doktor hemşire eğitimci gibi farklı alanlarda yetişmiş gönüllüler katkı verebilir. Örneğin mühendisler erişilebilirlikle ilgili çalışmalara katkı sunar. Gazeteciler, Özellikle engelli haberlerinin sunuluş biçimi önemli. Daha çok yardım odaklı haberler yapılıyor. Hâlbuki evrensel tasarım ve makul uyumlulaştırmalarla hayatı kolaylaşan engelli daha pozitif olacaktır. Sadece birinin yardımıyla yaşayan birinin keyfine inisiyatifine kalan kişi pozitif bir hayat süremez. Her alandan uzman bizimle çalışabilir. Sakın bizim engellilikle ilgimiz yok demeyin. Eğer hepimiz bu toplumdaysak birbirimizle ilgimiz vardır. 2. Gönüllü arayışımızda Üniversite öğrencileri. 2020’de Ekpss sınavı olacak. Ve özellikle matematik Türkçe ve diğer derslere çalışıp sınava girecek öğrencilerimiz var. Üniversiteye hazırlanan ve bireysel ders çalışmak isteyenler var. Ayrıca engelli engelsiz birlikte farklı etkinlikler planlıyoruz. Eğitim seminerleri konferanslar geziler piknik kültür eğitim sanat ve birçok etkinlik. 3. Gönüllü profilimizde emekli olmuş yâda Üniversite lise bitirmiş şu an iş arama pozisyonunda olanlar. Evrak işleri ve derneğimizdeki tüm çalışmalarımızda bizlere gönüllü olacak arkadaşlar arıyoruz. Biz dernekte tüm arkadaşlar bu işleri gönüllü olarak yürütüyoruz.

Tanıtım desteği. Biz daha geniş kitlelere hitap etmek istiyoruz engelliler ve engelsizlerle birlikte faaliyetlere dâhil olacak arkadaşların artmasını istiyoruz. Bu amaçla sosyal medya ve farklı platformlarda bizler adına tanıtım yapacak gönüllüler arıyoruz. Sizler de toplumsal değişime katkı vermek istiyorsanız bizlerle görüşünüz.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..