Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '10

 
Kategori
Deneme
 

Varoluşun olumsuzlanmasında nitelik savaşları !

Varoluşun olumsuzlanmasında nitelik savaşları !
 

"İyi misin Murat?"

"Ne zaman akıllanacaksın, sen benim sözümü ne zaman dinleyeceksin filan demeyecek misin Jon?"

"Hayır, demeyeceğim. Hadi kalk ayağa da şu yaralarına bakalım."

"Demeyeceksin; ama düşüneceksin. Neden gece karanlığında tırmandın diyeceksin."

"Bedenimiz gibi ruhumuz da aydınlanır gün doğunca. Duygular daha bir görünür daha bir coşkuludur. Çiçekler, böcekler de griyi yeşil gösterir. Çevremizdeki onca insan manzarasına dalar, akşamın nasıl olduğunu anlamayız. Ama geceler öyle değildir. Bir başımızayızdır. Ruhumuz duygularımızı sorgular. Güneş yoktur. Çiçekler yapraklarını kapamış, böcekler yuvalarına çekilmiştir. Seyre dalacağın insan manzaraları da yoktur. Daha az heyecan; ama daha çok cesaret vardır. O cesaretle sonsuzluğa doğru da yol alabilirsin ki bıraksam sen hazırsın ya da varlığın anlamına daha gözü kara dalarsın!"

"Gece karanlığında zirveye çıkmamı gözü karalık olarak mı değerlendiriyorsun Jon? Ben olmanın sonsuzluğuna mı yol almalıydım?"

"Senden önce zirve yapanın ve de zirve tarafından kabullenilenin orada olduğunu, karanlığın onu gizleyeceğini; ama var olduğu gerçeğini değiştiremeyeceğini unutmamalısın! Zirvede sana da yer olduğunu mu düşündün?"

"Zirvenin parçası olduğumu sandım."

"Ama öyle olmadığına inanıyordun!"

"Karanlıkta avuçları yukarı bakıyor gibiydi, fark edemedim iteceğini."

"Belki de gecenin rüzgârsız havasını bilerek seçtin. Duygularının uçmasından mı korktun?"

"Rüzgârın çıkmama mani olmasından korktum."

"Gündüz zirvenin çevresini de görebiliyorken, karanlıkta hiçbir şey görememek seni üzmedi mi?"

"Sadece benim olacağını ve çevresini değil, sadece beni göreceğini sandım."

"Ama var olanı atladın!"

"Belki de yok saydım ya da var olmak istedim."

"Ama yine olamadın Murat. Senin için yaşamın anlamı: Zirveye çıkmakla aşağı düşmek oldu, farkında mısın? Sor bakalım kendine: Önemli olan zirveye ulaşmak mı, yoksa sadece tırmanmak mı?"

"Acı çekmeden zirveye ulaşamayacağımı biliyorum. O acıyı çekiyorum ve zirveye varıyorum; ama orada kalamıyorum. Senin dediğini yapıp onun bana el uzatmasını da bekliyorum; ama uzanan el beni aşağı itiyor."

"Sen acıdan besleniyorsun. Belki de aslında hoşlandığın, tırmanmak ve aşağı düşmek! Çevrende bir sen daha yok! Neden yok? Oysa, sen olmayanlardan milyonlarca var. Ne kadar zorlu ve farklı yaşamlardan geçerek ulaştın ben'ine. Nerede olduğunu unuttuğun, çevrenden koptuğun, yemeden-içmeden kesildiğin günler oldu. Ama sonunda içinde sen olan kusursuz dünyanı keşfettin. Varlığına erdin. Ama mutsuzsan varlığında, hadi izle beni; uzaklaşalım buradan Murat."

"Daha değil Jon! Sonsuzluğumu ancak varlığıma kattıklarımla şekillendirebilirim. Yoksa o da varlığımla aynı olur. Issızlığımdan varlığıma kavuşuşumu ne çabuk unuttun!"

"Unutmadım! Sen yoktan varoldun. Oysa şimdi; varolarak sonsuza değil, sonsuza dek ıssız kalmaya yol alıyorsun!"

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..