Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '17

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Vasıfsız, hiçbir özelliği olmayan demekse “vasıfsız eleman” ne iş yapıyor?

Vasıfsız, hiçbir özelliği olmayan demekse “vasıfsız eleman” ne iş yapıyor?
 

İş ilanlarında “vasıfsız eleman” diye bir tabir var. Birine bir iş yaptırmak için eleman alıyorsak demek ki özellik gerektirmeyen işlerimiz var. Peki, özellik gerektirmeyen iş olur mu?

Yani sizin bir işiniz var hiçbir şey bilmeyen biri bile yapıyor. Hiçbir şey bilmeyen insan olur mu ayrı konu da, bilgi gerektirmeyen iş neye yarar ki.

Bana “taşıma” demeyin, insan hamal değil kimseye hiçbir şey taşıtamazsınız; bu nedenle “getir götür” diye bir iş olamaz. Dağıtıcılık vardır elbette; kuryelik, kargo; ama özellikli bir iş, neyi nasıl dağıtacağını bilme de yap bakalım.

Bu anlamda ben “vasıfsız eleman” diye işe alınan kimseye ne iş yaptırılır merak ediyorum. Tekstil atölyesinde “ortacı” mesela, vasıfsız mı? Yapılan işleri bilmek zorunda, ustabaşı gibi.

Vasıfsız eleman diye ilan vermek insanların onurunu kırar. Vasıfsız dediğine göre sen o zaman gereksiz işler yapıyorsun. Beni biri vasıfsız eleman diye işe alsın çalışmam.

İnsanlar vasıfsız olabilir ama senin yaptığın iş özelliksiz olamaz. Mesela bana göre herkes temizlik yapamaz, bu işin bile özelliği var. Çaycıymış; çay yapmayı bilmek, çay servisi önemsiz bir iş mi?

İşleri meslekleri tanımlamamışlar, ona çaycı, buna vasıfsız… “yardımcı” kelimesine de karşıyım. Ben mesela kimsenin yardımcısı olarak çalışmam. Ne demek yardımcı ya, insanlar yardımcı kullanmaz bir işi birlikte yapar; yardımcı değil beraber çalıştığın kimse. Kerim Korkut modern çalışma yöntemleri ne zaman gelecek bu ülkeye?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..