Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '08

 
Kategori
İnsan Kaynakları
Okunma Sayısı
1181
 

Vasıfsız yöneticinin algıladığı! (bir örnek)...

Vasıfsız yöneticinin algıladığı! (bir örnek)...
 

www.mcaturk.com


İnsan Kaynakları Servisi zordur, yorucudur, eğlencelidir…

Önceleri “Personel Müdürlüğü/Servisi” olarak adlandırılırdı… Personel Müdürü ile çalışanlarının bir işletme de cakası fazlaydı her zaman… Otoriter duruşları, personele yaklaşımları, önemli müdür önemli personel davranışları diğer personelin gözünde büyütürdü. Bütün bunların farkında olan Personel Müdürlüğü çalışanları da nimetlerinden yararlanır. Dediğim dedik, astığım astık mantığı ile hareket ederlerdi. Hatta öyle bir durum ki kimini ipten alan aynı adam, kiminin ipini gözünü kırpmadan çekebilirdi… Bir personelin verimli, çalışkan, dürüst, işine özverili olması yetmez hatta bu kıstaslar göz ardı edilebilirde… Önemli olan kimin kime olan yakınlığıydı. Bu zamana kadar yönetici makamına ulaşmış insanların aslında bu işin eğitimini almadıkları, bilakis zaman içerisinde girilen sınavlarda şartlar ve kıstaslardan çok torpilli olmanın getirdiği kariyerdi. Ki, günümüzde bu devam etmekte sakınca görmemektedir.

Her ne kadar olumsuz tablo çizilse bile gözümüze; “Önce İnsan” faktörünü gören çoğu işletmeler, buradan hareketle İnsan Kaynakları Kavramının, Personel kavramından ayrıldığını, İnsana yapılan yatırımın işletme açısından kayıp değil kazanım olduğunu görmektedir.

Eğitimsiz personelin vereceği bir hizmetin hem zaman hem kazanım açısından ne kadar kayıp olduğunu çoğumuz yaşayarak, çoğumuz çalışarak görmekteyiz.

Neyse anlatacağım odur ki…

İnsanında eğitilebilir olması lazım. Algılama süresini, yorumlama, işi görme oranlarını geri bildirimlerde ölçmek hiçte zor değil.

Tabiî ki, Emir alan ve emir uygulayan çalışanın vasıfları farklıdır. Vizyon ve misyon yeni yüzyılda çalışanların yeni trendlerinden biri.

Yönetici/ emir veren durumdaki çalışanın performansı da; emrindeki çalışanın/işçisinin/memurunun yaptığı işlerin kazanımından belli olur.

Yöneticilerin ya da kısım sorumlularının da “işletmeye ne kadar doğru personel olduğu” Tepe yöneticilerinin, verdiği iş/talimat vs. onlara kazanımına, geri beslemden alınan sonuçlara bağlıdır.

Burada direkt emir uygulayan personeli beceriksiz, iş yapamayan, eğitilemeyebilir personel durumuna sokmak yanlış ve hatalı olabilir. Kısım sorumlusunun/yöneticilerin istenilen işleri ne kadar anladığına bakarak karar vermek en sağlıklısı olmaktadır.

Şimdi bütün bunlar niye ?

Bir işletme de öyle personel var ki. Örnekleyelim mi?

İşletme düşünün;

İnsan Kaynakları Müdürlüğü tarafından dosyalarına konulmak ve uygun işçisini uygun işlerde çalıştırmak, yasal yönden yükümlülük altına girmemek adına her yıl; İşyerinde çalışan personeline, “Ağır ve Tehlikeli İşlerde Çalıştırılabilir Raporu” alınması için Kısım Yöneticilerine tebliğ yapıyor.

Bir zaman sonra size geri dönüşümü oluyor.

Komik ama gerçek ve bir o kadarda vahim!

Emrinde çalışan işçilerinin “Ağır ve Tehlikeli İşlerde Çalıştırılabilir Raporunu”, personele ait kısımlarını dolduruyor ve işlem yapılmıştır diye İnsan Kaynakları Müdürlüğüne gönderiyor!

Halbuki tebliğde; raporun nasıl ve nerelerden, hangi kanun maddesi uyarınca alınacağı, hangi işlemlerin yapılacağı yazıyor…Allahtan Doktorun imzalayacağı yeri imzalamamış! İşte o zaman "vah"ları çekebilirdik!

İnsan Kaynakları önemli hem de adam gibi önemli.

Böyle çalışan ile işletme hedeflerini nasıl tutturur. Nasıl verim alınır tartışılır.Hatta yukarıdaki örneği bence “örnek-fıkra” diye her yere astırabilir de!

Yukarıda ilk paragraftaki tanımlamalarımın nedeni, işte bu örneği anlatmaktı.

Hak edene yada becerisi ile vizyonu-misyonu ile İyi bir Yönetici Adayları bu Yöneticiliği, yılların kemikleşmiş “torpilli” olanlara bırakmak zorunda olduklarından!. İşte bu “torpilli-dayılı” unvanlılar ile yapılan işlerden sadece biri!...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İnsan Kaynakları gibi önemli bir departmanın hakkıyla çalışması ve uygulamalar yapması aslında ne kadar önemli. Seni kutluyorum bu konuyla ilgili yazdığın için Yıldız'cığım. İyi ki varsın. Sevgilerimle... Not: Yav ben seni hanidir okumamışım galiba yorum bombardımanı geliyor farkında mısın?:))) Bak ama mutlaka okuyorum :))

Özlem Akaydın 
 18.01.2008 10:01
Cevap :
Yokluuğnu hisediyorum desem abartmam yalandan demem inan ki.  18.01.2008 10:03
 

Her iktidar dönemi insanlar bazılarına iyi bazılarına kötü gelebilirler amma asıl tehlikeli olanlar her dönem herkese iyi görünenlerdir.Rabbim bizi onlardan korusun ve onlardan kılmasın...sevgilerimle canım...

Yaşam Çiçeklerim 
 09.01.2008 17:37
Cevap :
İktidar döneminde işe girmek elbette olabilir.Ama ben profesyonelliğin olması gerektiği, iyi bir perosnelin yalakalığa sığınmadan yükselmesini talep ederim efendim!  09.01.2008 17:42
 

insan kaynaklarındaki en büyük sıkıntı, önceliğin nitelikli elemana verilmemesi. Kompleks, boş gurur ve beceriksiz kişilerce o makamlar. kazanılmış ve katbedilmesine tahammül edilemeyen kişisel prestij meselesi olarak görülmektedir.

murat ertaş 
 09.01.2008 14:33
Cevap :
Nitelikli ve vasıflı eleman ne kadar başarılı olursa olsun.Kmeikleşmiş, yandaşlık silinmedikçe bir üretkenliği olamıyor.Bu özellikle büyük kurumlarda daha çok. Haliyle böyle örnekleri görmek de ne noktada olduğunu gösteriyor.Sanırım siz bizden daha iyi bilirsiniz.Sonuçta işletmeyi yönetmek büyük bir vizyon misyon yüklenmeyi gerektirir.Eee bu ara bizde çok moda bu vizyon-misyon bunu özellikle müdürüm çok söyler ama uygulamada masanın altında bırakır=))  09.01.2008 14:46
 

Kendine bu ayrıcalık sağlanınca hak, bir başkası bu ayrıcalığı kullanmaya kalkınca torpil oluyor. Önce bunu itiiraf etmemiz gerkiyor kendimize. Bu çözüldük sonra bir sorunda kalmaz zaten ortada. Güzel bir konu. Eline sağlık arkadaşım. Sevgiler

Ayrıntıda gezinmek 
 09.01.2008 12:53
Cevap :
Kesinlikle katılıyorum.Knedimize hak olanı diğerine konduramıyoruz.Ama yazdığım örnekte maalesefki gerçek! ve daha taze yaşanmış bir olay...Bu kısım müdürünü görsen cüssesi yerinde..boy pos...  09.01.2008 13:04
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 358
Toplam yorum
: 3042
Toplam mesaj
: 28
Ort. okunma sayısı
: 1560
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster