Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '20

 
Kategori
Kitap
 

Vassaf bey

Vassaf bey'i tanıyor musunuz? Ben yeni tanıştım, sizi de tanıştırayım.

Geçen yıl değil ondan önceki yıl, elimdeki kitapları okumayı bitirdikten sonra, “Şimdi hangi kitabı okumalı?”derdine hem düştüm hem düşmedim. Çünkü evime iki otobüs durağından daha yakın mesafede bir parkın köşesine kurulmuş, kurulalı birkaç yıl olmuş “Göztepe Kent Kitaplığı*”nı keşfetmiştim. Ve büyük bir hevesle kütüphaneye üye olup kitap almayı bekliyordum. “Bekliyordum” diyorum çünkü istiyorum ki yeni yılda olsun; yeni yılın ilk güzelliği olsun. Bu yüzden yılbaşı ertesi tatilini de bitirip ondan sonraki gün hemen kütüphanenin yolunu tuttum, çocukluğuma döndüm; üye oldum. Üyelik formunda “veli” kısmını boş bırakınca büyüdüm; kendime geldim.

Artık kitap ödünç alabilirdim, rafları dolandı gözlerim, hangisinden başlasam?  Beğendiğim yazarlar vardı, kitaplarının bazılarını okuduklarım; birinden başladım.

Fırsat bulursam aynı yazarın kitaplarını peşpeşe okumayı seviyorum. Kitapların yazılma tarihlerini not edip geçmişten günümüze aynı yazarın roman ya da öykülerini okumak, okuma keyfime keyif katıyor. Yazarın sonraki romanlarında önceye ait izler buluyorsun, yazarın “gelişmesini”, “değişmesini”  farkediyorsun, yazara alışıyorsun; satır aralarında  yazarın hayatına dair duygularını keşfediyorsun; keşfettiğini sanıyorsun… okudukça okuyorsun.

Başladım yine bir uçtan, ayda dört beş kitap okuyorum. Birkaç yazardan sonra “ne okusam” ın derdine düştüm ki kütüphanedeki memur “Memduh Şevket Esendal”ı önerdi. Hiç okumamıştım bu yazarın kitaplarını. Ve yine geçmişten günümüze okumaya başladım. İlk popüler romanı “Ayaşlı ile Kiracıları”nı okudum ki  1946 CHP Roman Ödülü'nü almış bir kitap.  Öykü kitapları; Otlakçı, Mendil Altında’yı okudum ve sıra geldi Vassaf Bey’e.

Evet tanıştırayım;  Ankaralı bir beyefendi Vassaf bey. Yaşını başını  almış, evi barkı olan, hali vakti yerinde, aklı başında, hiç evlenmemiş bir bey. Ve aynı mahalleden, kendisinden oldukça küçük Perihan hanım. Perihan hanım, kendince haklı gerekçelerle, babasının ahbabı olan Vassaf beyle evlenmeyi kafasına koyar ve bunu  tesadüfen denk geldikleri bir gün, yürüyüş sırasında Vassaf beye söylemenin; ima etmenin bir yolunu bulur. Ama Vassaf bey onu öyle naif bir şekilde reddeder ve onun hayatına öyle bir yön verir ki!..

Gerek roman kahramanlarının seçimi, onların hayatları, hayatlarındaki insanlar, gerek   anlatım ve uslubun  zarifliği beni çok etkiledi. Son zamanlarda okuduğum en güzel romanlardan biri diyebilirim. Lütfen siz de tanışın onunla ve ille de yazarla.

 Not: Yazarın hayatını da mutlaka okurum, okudum; sürprizliydi benim için.

*Konak Belediyesinin  tanıtımı: Şehrimizdeki parklara sadece çiçek kokusu değil kitap kokusu da yayılıyor. Dr. Behçet Uz ve Adile Naşit Parklarındaki çocuk kitaplıklarımızla birlikte Göztepe’deki Kadınlar Birliği Parkında da kent kitaplığımızı oluşturduk. Parkta bulunan, geçmiş dönemlerde zabıta personelinin kullandığı boş prefabrik binayı, gerçekleştirdiğimiz yenileme çalışmasıyla yeni görünümü ve işlevine kavuşturduk.  Göztepe Kent Kitaplığı, 2 bin 500’ü aşkın kitap kapasitesiyle yalnız çocuklara değil yetişkinlere de hizmet veriyor. Her yaştan hemşehrimiz Göztepe Kent Kitaplığımızda okuma keyfini yaşayabiliyor.

Adres: Göztepe Mahallesi, Kadınlar Birliği Parkı içi (İnönü Caddesi ile 108 sokak kesişimi)

 
Toplam blog
: 210
: 3227
Kayıt tarihi
: 29.03.07
 
 

Yazmak... Öyle güzel, öyle hoş ve öyle derin bir eylem ki!.. Olmazları bile oldurabiliyorsun. "Ke..