Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

22 Haziran '16

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Vatan toprağı nasıl korunur?

Vatan toprağı nasıl korunur?
 

Hala gorevde olan arkadaslarim var! Dort gozle emekli olmalarini bekliyorum! Emekli olsunlar ki, vatani korumayi birazda baskalarina biraksinlar, biz birlikte vatani sevelim...

Gecenlerde bir arkadasim, dostum esiyle birlikte ziyaretimize geldi. Hep birlikte; dag, tepe, ova, nehir, gol... dolastik. Gokyuzunu seyrettik. Ruzgarin sesini dinledik. Kuslarla konustuk. Topragi kokladik. Olmamiz gereken, ama unuttugumuz vatan topraklarinda (!) nefes aldik...

Simdi, done dolasa, kendimize yolculuk arkadasi/arkadaslari ariyoruz!

***

ABD baskani Obama, son sekiz yilda 1,5 Milyon kilometrekare topragi Amerikanin vatan topragi ilan etmis! Nasil mi? Kanunlarin kendisine verdigi yetkiyi kullanmis. Arastirmis, sordurmus, "nereleri gelecek nesillere simdi oldugu gibi birakabiliriz?" 

1.5 Milyon kilometrekare ( Uc asagi bes yukari rakamlar. Ben diyeyim Turkiye'nin 1.5 misli, siz deyin 2 misli buyukklugunde) araziyi Milli Park ilan etmis.

Kimse, bu topraklarda civi cakamayacak.

Gelecek nesillere anlatacaklar:

- "Gozunuzun gorebildigi ufuklarin otesine kadar, hicbir yere insan eli degmemistir. 50 gobek onceki dedeniz Huseyin ne gorduyse, aynisini siz goruyorsunuz. Onun nefes aldigi hava bile, sizinkiyle ayniydi..."

***

Ben su siralar bir liste yaptim; Vatan topragi/ Dunya topragi olarak goremedigim yerleri siraladim. 

Birlikte gidecegimiz arkadaslarimi, dostlarimi bekliyorum...

 

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..