Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '21

 
Kategori
Hukuk
 

Vatandaşlıktan Çıkılamıyor

Türk vatandaşı olarak doğdunuz Türk vatandaşı olarak öleceksiniz.

Vatandaşlıktan çıkmanın koşullarını okuyunca biraz böyle.

Ben ülkemi seviyorum ama bizim gibi olmayan kimseler olabilir.

1."Ergin ve ayırt etme gücüne sahip olmak" (TVK m.25/a).

2.''Yabancı bir devlet vatandaşlığını kazanmış, almış olmak veya kazanacağına ilişkin inandırıcı belirtiler bulunması'' (TVK m.25/b).

3.''Herhangi bir suç veya askerlik hizmeti nedeniyle aranan kişilerden olmamak''

4."Hakkında herhangi bir mali ve cezai tahdit bulunmaması." (TVK m.25/d)

Hadi vatandaşlığa kabul edilmeyi anlarım da senin ülkenin vatandaşı olmak istemiyorsa bırak gitsin.

Özellikle ikinci madde “vatandaşlıktan çıkamazsın” anlamını taşıyor; çünkü bir ülkenin vatandaşlığına girebilmenin şartları daha zor; savaş olacak, zengin ya da tanınmış olacaksın falan.

Herkes böyle değil ki.

“O zaman otursun oturduğu yerde”

Ya kafası esti çıkmak istiyor.

Ben merak ediyorum böyle vatandaşlıktan çıkabilmiş biri var mıdır?

Senin benim mantığıma göre vatandaşlıktan çıkma abes bir şey; tamam ama burası demokrasiyle yönetilen koca bir ülke.

Resmen çıkma hatta çıkamazsın, diyorsun.

Başka bir ülkenin vatandaşlığına geçerim ya da dünya vatandaşı olur ülke ülke gezerim; eğer bu insan hakkıysa ilgilendirmemesi gerekir.

Kendin çıkarırken hiç şart koşmuyorsun ama.

Suçlu değil borçlu değil, bu ülkenin vatandaşlığından ayrılmak istiyorum.

1, 3 ve 4. Maddeler mantıklı.

Sonrası benim sorunum. Ülkeden ayrılmazsam turist. Ayrılır gidersem zaten senlik bir şey yok.

Ben 3. Maddeyi “vatandaşlıktan çıkamazsın” şeklinde anlıyorum.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..