Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '16

 
Kategori
Güncel
 

Vatanını en çok seven...

Vatanını en çok seven...
 

Vatanını en çok seven...


Yaklaşık iki buçuk yaşında bir kızım var. Bu aralar yapmadığı şeyleri yaptığını sanıyor. Mesela yatma vakti geldiğinde dişini fırçalamadığı halde "Dişimi fırçaladım ben." diyor. Bunu yalan olarak yorumlamak üzereydim ki google amca yetişti imdada. ;) Bir iki tıkla bu yaşlardaki çocukların gerçekle hayali karıştırdığını öğrendik. Yani bizim kız "Dişimi fırçaladım ben!" derken yalan söylemiyor, gerçekten dişini fırçalamış olmayı hayal ediyormuş! ;) Yine de bu enteresan hayalciliğe sinir oluyordum içten içe... Ta ki kelli felli adamların hem de memleket söz konusuyken aynı durumda olduğunu fark edene kadar...
 
Barış zamanı asıp kesenlerden bahsediyorum... Hani akşama kadar her haltı yiyip akşam sosyal paylaşım sitelerinde iki paylaşımla günah çıkaranlardan... Hani şehit haberleri gelince bölücü paylaşımlarıyla vatanı kurtaracaklarını sananlar var ya... Hani bir yerlerden bir elim haber geldiğinde kız kavgası izleyen acayip adamlar gibi gizliden gizliye heyecanlananlar var ya... Onlardan bahsediyorum... Bilirsiniz bunları.... 
 
Bu arkadaşlar öyle bir havadalar ki sanki siz akşam eğlence programı izlerken onlar kendi evlerinde karalar giyip yas tutuyorlar... Sanki siz Survivor izlerken onlar operasyondaki askerlerimize cephane taşıyorlar... Sanki siz çok sevdiğiniz dizinin son bölümünü izlerken onlar dünya barışı için BM ile barış görüşmesi yapıyorlar... Dahası sanki siz katil, tecavüzcü, hırsızsınız da onlar size savaş açan yürekli kahramanlar!
 
Esasında herhangi bir elim olay olduğunda onlar da sizin gibi üzülüyor ve yine sizin gibi normal hayatlarına devam ediyor.... Belki sizin gibi Survivor izlemiyorlar... Ya da dizi izlemiyorlar... Ama onlar da kendi çaplarında normal hayatına devam ediyor. Hiçbiri hiçbir ritüelinden vazgeçmiyor. Ben şehit haberleri geliyor diye halı saha maçını erteleyen duymadım. Tatil programında değişiklik yapanı da bilmiyorum. Dizisinden vazgeçeni de görmedim... Yemeden içmeden kesilene de rastlamadım. 
 
Ha bütün bunları yapan yok mudur? Vardır elbette. Ama benim etrafımda insanları normal hayatlarına devam ettikleri için aşağılayanlar, kendi normal yaşamlarında en ufak bir değişiklik yapmıyorlar... Mesela son derece duyarlı bir arkadaşımın şehit haberlerinin geldiği bir günde "Uyu Türkiye'm uyu!" diye manalı bir paylaşım yapıp ardından halı saha maçına gittiğini çok iyi biliyorum... Yine şehit cenazesine katıldıktan sonra iskender keyfi yapanlardan da bahsetmiştim bu sayfalarda...
 
Bunun dışında bir de zevk ve renk durumu var. Mesela ben haber falan izlemiyorum, çok uzun süredir. Bunun birkaç nedeni var. Öncelikle haber saatleri yemek saatine geliyor. Üstelik haber saatine kadar biz bütün bilgileri internetten öğrenmiş oluyoruz. Öte yandan hemen hemen bütün haber bültenleri kanalların yayın politikasının el verdiği ölçüde abartı ve manipülasyonlarla dolu. O yüzden haber izlemeyi hiç sevmiyorum. Oysa başkası bunsuz yapamaz!
 
Yine sözde duyarlı vatandaşların izledikleri sözde tartışma programları da haber bültenlerinden farksız. Hatta tartışma programları futbol maçlarının yorumlandığı programlardan daha laçka. Yani eğlence programı izlemekle sözde bir tartışma programı izlemenin bana olan katkısı eş değer. Fakat bir başkası bu programlardan müthiş keyif alabilir. Tıpkı bambaşka bir insanın evlendirme programlarını izlemekten keyif aldığı gibi... 
 
Demek istediğim insanların izlediği programlardan ya da paylaşılan bilgilerin neredeyse  yüzde doksan dokuzunun yalan olduğu ortamlarda yaptıkları paylaşımlardan yola çıkarak insanların vatan sevgisini ölçmek mümkün değil!
 
Eğer ille vatan sevgisini ölçmek istiyorsanız... "Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır!" diyen Mustafa Kemal'e kulak verin! Gerçekten gün içerisinde karşılığında para aldığınız işi yaparken yaptıklarınıza yahut yapmadıklarınıza bakın. Her gelen hastaya kötü muamele eden bir doktorsanız, öğrencileriyle yeterince ilgilenmeyen bir öğretmenseniz, işini baştan savan bir savcıysanız, müşteriyi kazıklayan bir esnafsanız, namussuzları kollayan bir polisseniz, halkını kandıran bir siyasetçiyseniz... 
 
Cümleten geçmiş olsun! Her akşam evde bakanlar kurulunu da toplasanız bu sizi vatansever yapmaz! Hiç boşuna kendinizi kandırmayın! Yoksa size yalancı derler... Hayır yani gerçekle hayali karıştırıyor olamazsınız...
 
Toplam blog
: 103
: 409
Kayıt tarihi
: 10.09.10
 
 

Kısaca kendimi tanıtacak olursam "Evlat, eş, baba, öğretmen, yönetici, yazar ve tabii ki okur." y..