Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Vazgeçin!..

Bir an gelir ve hayatta kaçırdıklarınız için endişelenirken bulursunuz kendinizi. Sonra bu durum bir sarmal haline gelir, vazgeçtiklerinizi telafi etmek yerine hayattan tamamen yüz çevirirsiniz. Oysa hayat devam ettikçe vazgeçmek için hep erkendir...

VAZGEÇMEK İÇİN ÇOK ERKEN

"Şöyle bir arkama bakıyorum da ne kadar çok vakit kaybetmişim, ne kadar anlamsız şeylerle oyalanmışım, benim yaşımda olan pek çok kişi neler yapmış neler, ben artık çok geç kalmışım çooook ! ’’ Bu uzun ve sıkıcı cümleyi 28 yaşında da, 38 yaşında da, 48 yaşında da söyleyenler var. Bir insanın böyle bir düşünceyi beyninde taşıması o kişiye ne sağlar? odağını nereye çeker? ................................


Lütfen hiç bir şey sağlamaz diye cevap vermeyin :) Okumaya ara verin ve düşünün, ben beklerim :)

Dibe çeker, geçmişe odaklanmayı sağlar, başarısızlığı görmeyi sağlar, durduğun yerde durmayı sağlar, eylemsizlik sağlar, kurban olma psikolojisi yaratır, daha da olumsuz şeyleri hayatına çekmeyi sağlar ve en önemlisi artık geç kalınmıştır - kabullenip vaz geçmek için haklı sebepleriniz vardır, sonuç olarakta hiçbir şey yapmamanızı sağlar.

Oysa bugün geleceğinizin ilk günü, bugünkü düşünceleriniz yarınları yaratacaktır. Hayatınızın geri kalan kısmını geleceğinizde geçireceksiniz. Bugün başlamak için hala bir şansınız var. Geçmişte yaşanmış olan kayıpları nasıl kazanca çevireceğinizi bilmek size güç kazandıracaktır. Bugün arkanıza baktığınızda kötü gözüken, kayıp gözüken her şeye bir anlam ve dolayısıylada bir duygu yüklemişsinizdir. Bu anlam ve duygu olumsuz olunca da kendinizi kötü hissedersiniz. Şimdi eğer isterseniz geçmişteki olaylara bakış açınızı değiştirerek anlamlarını ve duygularınızı değiştirebilirsiniz.

Her olumsuzluğun, kötünün içinde mutlaka bize değer katacak pozitif bir öğreti vardır. Tek yapılması gereken size acı veren, kayıp gibi gelen olaylara tek tek gidip, içinden almanız gereken bilgiyi almanızdır. Böylelikle gelecek günler için tecrübe ve bilgi toplamış kendinizi geliştirmiş olursunuz. Hiç bir şeyin boşa yaşanmadığını fark edersiniz. Geçmişinize yüklediğiniz anlam değişir.

Örneğin bu güne kadar hiç bir işte dikiş tutturamadığnızı düşünüyorsanız, kendinize şu soruları sorun ; Ben bu iş yerlerinde ne öğrendim ? Ben ne yapsaydım bu iş yerlerinde devam edebilirdim? Ya da ne yapmamam gerektiğini öğrendim? Bana kendimi geliştirmem için nasıl bir mesaj alabilirim bu tecrübeden? Acaba bu işler benim için gerçektende doğru işler miydi?.....

Eğer kötü biten ilişkiler yaşadıysanız ; ben bu ilişkilerden işime yarayacak ne öğrendim? Kendimle ilgili neyi farkettim? Bu ilişki bana ihtiyacım olan neyi göstermek istiyordu?

Yaşadığımız her ne varsa hepsinden tek tek bilgiler toplayıp, onların anlam ve duygularını değiştirip ileriye daha güçlü bakabilirsiniz. Bugün başarılı ve mutlu insanların sırrı budur. Onlar yapabildiyse siz de yapabilirsiniz :)

Başlamak için geç olduğunu değil, vaz geçmek için çok erken olduğunu farkederseniz her şey daha kolay olacaktır. 28 yaşında birisi üniversite okumak ya da bir meslek edinmek için çok geç olduğunu düşünürken, bugün başka birirsi 40 yaşında üniversiteye başlıyor. Bugün 40 yaşında birisi evlenmek için çok geç olduğunu düşünürken, başka birisi bugün 55 yaşında üçüncü evliliğini yapıyor. 30 yaşında birisi zayıflamayı imkansız görürken, bugün 45 yaşında başka birisi 40 kilo veriyor. 50 yaşında birisi dansa başlamak için çok geç olduğunu düşünürken, başka birisi 60 yaşında dağcılık eğitimi almaya başlıyor.............................. Bu örnekler yaz yaz bitmez. Bu insanların aralarındaki fark nedir? Tek fark bakış açılarıdır. Yerinde duranlar neden yapamayacaklarını düşünürken, ileriye gidenler daha neler yapabileceklerini hayal ederler.

Evet siz de’’ neden olmasın’’ diye güne başlayabilirsiniz. Siz de düşünme şeklinizi değiştirerek hayata yeniden ’’ MERHABA ’’ diyerek gülümseyebilirsiniz :)

Evet, bugün vaz geçmek için ÇOK ERKEN :) Şimdi aynaya bak ve gülümse hayata, gülümse kendine :)
Cengiz S. SOYKÖK GELİŞİM 2012
 
Toplam blog
: 70
: 1658
Kayıt tarihi
: 06.08.12
 
 

Psikoterapist / Hipnoterapist - Yüz ve Vücut Dili Analisti - Yazar - Gezgin ..