Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ve… İşte incirli kek!...

Ve… İşte incirli kek!...
 

Ve… İşte İncirli Kek!...

Şu benim meşhur incirli kekimin tarifini vereceğim diye söz vermiştim.

Böreklerden sonra zamanı geldi kanaatindeyim!...

Malzemelerimiz biraz pahalı tutabiliyor, özellikle ceviz, incir ancak çok da lezzetli, besleyici ve yararlı bir kektir, peşinen bildireyim istedim.

Aynı zamanda, çocukların bolca tüketebileceği değerde ve lezzette bir kektir…

Malzemelerimiz:

* 3 adet yumurta

* 1 paket kabartma tozu

* 1 su bardağı incir

* 1 su bardağı ceviz

* 1 su bardağı tozşeker

* 2 su bardağı un

* 3 tatlı kaşığı kakao

* yarım paket margarin

İncirleri ufak ufak doğrayıp, bir su bardağı içine koyuyoruz. Üzerine sıcak su ilave ediyoruz.

Bir kenara koyuyoruz.

Bir su bardağı cevizi elimizle kırıklıyoruz. Onu da bir kenara koyuyoruz.

Yarım paket margarini eritiyoruz.

Karıştırma kabımızda yumurtaları güzelce çırpıyoruz. İçine tozşekeri ilave edip, tekrar iyice çırpıyoruz.

Kabımıza eritilmiş margarini, incir ve suyunu, unu, kabartma tozunu, kakaoyu ve cevizi ekleyerek karıştırıyoruz.

Önceden ısıtılmış fırınımızda pişiriyoruz.

Yıllardır kullandığım teflon, dilimli kek kalıbı vardır. Hep onda yaptım ve asla beni utandırmadı.

Eğer bu tarz kek kalıbınız var ise, onu tercih etmenizi öneririm. Yoksa da endişelenmeyin, bence sizin kabınızda da güzel olur, en azından siz de kendi kabınızda deneyimlisiniz…

Afiyet olsun efendim…

Sağlık ve sevgiyle…

Gülgün Karaoğlu

Kasım, 04/07

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..