Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '13

 
Kategori
Seçim
 

Ve CHP’nin aday açıklama toplantısı...

Ve CHP’nin aday açıklama toplantısı...
 

ANTALYA SEÇİMİ


- BEN BİLMEM KARDEŞİM… Ben bilmem… Hükümeti yıpratmak içinmiş, komploymuş, cemaatmiş, paralel devletmiş, dış güçlermiş, CİA’ ymış, MOSSAD’ mış, ÇİN’ miş, Rusya’ ymış, ERGENEKON’ muş… Ben hiiç anlamam. Gizlenip gizlenip, susulup susulup şimdi ortaya dökülmesi, onların bu ‘’PROVOKASYON EVHAMLARI’’ ndan HANGİSİ nedeniyle olursa olsun, RÜŞVET alımını, her iş ve işlemden YAN PAYI alma suçunu da, ayıbını da ortadan kaldırmıyor. ‘’KARALAMA KAMPANYASI’’ ymış… ‘’AKLAMA KAMPANYASI’’ olacak değil ya! ‘’AK’’ lama senin işin…- Bırakalım şu konuyu, BİZ GÜNDEMİMİZE GEÇELİM…

* * *

- Eee CAN BABA, ‘’ANTALYA BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARI’’ na ilişkin konuşma zamanın geldi mi?Gülümsedi, başını öne yıktı, suskunluğunu sürdürdü…

- Gelmemiş demek ki… Biz HOŞBEŞ ÇAYEVİ’ nde 21 ARALIK ADAY AÇIKLAMA TÖRENİ ile ilgili konuşalım yine de… Kimler katıldı? Kim anlatmak ister?

* * *

- Bedava belediye otobüsleriyle adam toplanıp getirilmemişti. Gelenler sevgi, ilgi ve merakından, İÇİNDE BÜYÜTMEK İSTEDİĞİ UMUTTAN DOLAYI gelmişti. Yarınlara ilişkin partilerine güven duyup duymaması gerektiğine ilişkin bir araştırma vardı bakışlarda. Neredeyse tüm halk, özellikle son olayların ardından gerçek yüzü ortaya dökülen, örselenen iktidarın gönderilebileceğine ilişkin güven duyuracak şeyler görmeye gelmiş gibiydi. Hiç kimseden ‘’BENİM BELEDİYEMİ ŞU ADAM DAHA İYİ YÖNETİR…’’ veya ‘’YÖNETEMEZ…’’ tartışması duymadım. Bu yerel seçim BELEDİYE BAŞKANI ya da MECLİS ÜYELERİNİN SEÇİMİ olmayacak. Halkın böyle bir tasası yok…- Evet… Cam Piramit, ayakta duracak yer kalmayasıya doluydu, bir o kadar da dışarıda insan vardı. Hava yetmez oluyor, birçok kişi bir yol arayıp kendini dışarı atıyordu... Sayın AKAYDIN, Sayın KÖK ve sonra da Sayın KILIÇDAROĞLU salona girerken YAŞANAN TEZAHÜRATLAR, İZDİHAMLAR BENİM SON YILLARDA GÖRDÜĞÜM EN ETKİLİ DESTEK GÖRÜNTÜLERİYDİ. Önce İl Başkanı Sayın KÖK konuştu… Havasızlıktan, sıcaktan bunaldığı belliydi. Sırılsıklamdı terden ama ölüyor olsa duymayacaktı neredeyse… Coşkuyla konuşuyor, sağcısıyla, solcusuyla tüm katılımcılara kollarını açıyor, herkesi temsil edeceklerini haykırıyor, GÖNÜLLERİ BİRLEŞTİRME savaşı veriyordu.- Gönüller ayrı mıydı?- SÜREKLİ GEZİNDİM; ikili, üçlü, beşli grupların konuşmalarını dinledim katılımsız. Özellikle piramidin dışında… İçeride sohbetler pek anlaşılmıyordu gürültüden.- Ee, neler diyorlardı?

* * *

- ANTALYA yerel seçimlerine ilişkin bir ANLAŞILMAZLIK var. Herkesin kafası karışık…

- Neden?

- Dostum, AKP koca ülkede en son ANTALYA adaylarını açıkladı. CHP de öyle… Üstelik BÜYÜKŞEHİR, Muratpaşa ve Konyaaltı hala belirsiz

.- Bizce öyle… Genel merkez biliyordur…

- Neden açıklanmıyor? Bir ucu diğer ucuna en uzak il… Adaylar seçim gününe dek her yerleşkeye ‘’BİR KEZCİK GÖRÜNÜVEREYİM’’ dese haftalara gereksinimi var. ADAY OLACAK İNSANLAR YOĞUNLAŞAMIYOR SEÇİME… Nedir beklenen? Bu belirsizlik, spekülasyonlara, aday adaylarının isteseler de istemeseler de birbirlerini yıpratma devinimine girmelerine neden oluyor. Bundan da parti etkileniyor, partililerin tedirginliği artıyor, YÜZERGEZER OY SAHİPLERİ CHP’ yi tutunacak dal olarak görmeye başlamışken GÜVEN YIPRANMASI yaşıyorlar.

-  Evet… Ben de hemen hemen herkesten bu kanıyı algıladım.

- Geç açıklanmasının nedenini bilmek istiyorlar…    

* * *    

 - İLÇE ADAYLARIYLA İLGİLİ pek bir şey konuşulmuyordu. AÇIKLANMA GÜNÜYDÜ ama hem kendileri, hem de ekipleri biliyorlardı, içlere sindirilmişti. ÇOĞUNLUK ESKİ AKP’ Lİ, YENİ CHP’ Lİ ERDAL ÖNER’ İ KONUŞUYORDU. Onaylayan da vardı, onaylamayan da…

- İki kişi dikkatimi çekti; organize miydi, onlar gibi çalışma içinde olanlar da var mıydı bilmiyorum, anlatmak isterim…

- Anlat…

- Bildiğim bileli CHP’ li, emekli bir bürokratla adayları konuşuyorduk… Bir adım ötemize kadar yaklaşan adamın, alt dudağını bile kapatmış bıyıkları, çatık kaşlarıyla gerilim içinde görünen yüzüne bakakaldık… Az önce bir başka ikilinin yanında olduğunu gözlemiştim. Orada da benzer şeyleri söylemişti, tartışmaya girmişlerdi. Sürekli bize doğru konuşuyordu. Hiç yanıt vermeden, araya girmeden, çok da ilgi duymuyor görünerek suskunluğumuzu sürdürünce, kendisine yavaş yavaş yaklaşan diğer bir kişiye anlatıyor gibi yaptı, sesini yükseltti, ’’BEN BU AYAĞIMA KURŞUN YEMİŞ ADAMIM. Bu aksama oradan kaldı… Hapislerde yattım SOL uğraş nedeniyle… ŞURADAKİ ÖRGÜTÜMÜZ öfke dolu. CHP’ yi hiç onaylamadık ama HER SEÇİMDE, İÇİMİZ KAN AĞLAYARAK DA OLSA OYUMUZU VERDİK. BU SEFER VERMEYİVERİRİZ… CHP’ yi AK Parti haline getiriyorlar. Biz onlara karşı uğraş verdik, şimdi o adamları aday yapıyorlar. Vermeyiz…’’. Hiç tartışmaya girmedik ikimiz de… Çaresiz, bir başka birlikteliğe doğru gittiler. Yalnızca onların gurubu mu, YOKSA TÜM SOL GURUPLAR DA ‘’OY VERMEYİZ!’’ DİYORLAR MI BİLMİYORUM ama uzaklaşınca arkadaşımla aynı şeyi düşündük; BU TUTUM AKP ADAYLARINI DESTEKLEMEKLE AYNI ANLAM TAŞIMAKTADIR. Başka hiçbir açıklaması yoktur… Bir partinin oyu elbette ki diğer partililerin yanlışı görüp ayrılması ve gelip katılımıyla çoğalacaktır. Çocukların büyümesi, İKTİDARA KARŞI çocuk ve gençlerin yetişmesi beklenir mi? AKP DE ZAMANINDA, BEŞİKTEN ÇIKIP BÜYÜYENLERİN OY KULLANMASI SONUCU OLUŞMADI. SOL gurupların doğru söylemleri de olsa, haklı da olsalar, TRANSFERLER YAPILDIĞI GEREKÇESİYLE ayrılıkçılık yapmak, en güçlü muhalefet partisine oy vermemek, kendi oylarını yoklaştırarak İKTİDAR PARTİSİNİ DESTEKLEMEK olacaktır ve BAZI GURUPLAR, EL ALTINDAN BESLENMİYORLARSA, BÜYÜK YANILGI İÇİNDEDİRLER BENCE…

- Ben bu kez genel merkeze çok güveniyorum. Çok ayrıntılı ARAŞTIRMA ve sonuçlarına ilişkin DEĞERLENDİRME yapıldığını biliyorum. Yanılıyor olabilirim… Göreceğiz… İKTİDARIN YANLIŞLARINI GÖRÜP AYRILANLARIN YARIN GERİ GİDECEKLERİNİ, HEM DE ROZETLERİNİ BAŞBAKANIN TAKACAĞINI söyleyenlerin bu kez yanıldığını düşünüyorum. DÖNÜLECEK YANI MI KALDI O PARTİNİN? Doğruyu arayanların muhalefet partilerine geçeceğini, çıkar bağlarıyla eklemlenmiş olanların ise elbette ki bir süre daha kalmaya devam edeceklerini düşünüyorum. SOSYAL DEMOKRATLARIN DA, SOL GURUPLARIN DA ARTIK BİLMESİ GEREKEN BİR ŞEY VAR; İKTİDAR BİR ZİRVE İSE, ZİRVEYE ÇIKAN YOLDA KISA SÜRELİ ‘KESKİN VİRAJLAR’, ‘U DÖNÜŞLER’ VARDIR. BUNLAR VAR DİYE UMUTSUZLUĞA KAPILANIN, YORULANIN, CAYIP DÜZ YOL ARAYANIN VARACAĞI YER ZİRVE OLMAZ, ÇÜNKÜ HİÇ OLMADI…___________________________________________________________  

ÇOK GERİLDİK, HADİ BİRAZ GÜLELİM…__________________________________________________________

İç tüketimde yaşanan talep patlaması nedeniyle AYAKKABICILAR ODASI, KUTU fiyatlarının ayakkabı fiyatlarını geçmesine karşı eylem hazırlığında.ODA BAŞKANLIĞI halkın naylon poşet içinde teslim edilen ayakkabılara itibar etmediğini, satışların azaldığını, mağazaların kapanma tehlikesiyle karşı karşıya kaldığını söyledi. Hoşbeş Haber Ajansı, 22.12.2013 _____________________________________________________________ 

Özcan ÇELTİK22.12.2013 

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..