Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '10

 
Kategori
Teknoloji
 

Ve karşımızda iPad

Ve karşımızda iPad
 

iPad tanıtıldı...


Sadece küçük müzik çalarlarla girdi mini dünyaya. Sonrasında iPod diye bir çağ açtı. Ve şuan en çok gelir getiren girişimi olarak gösteriliyor. Sonrasında mini dünyasında bir patlama yaptı ve iPod Touch’ı sundu bizlere. iPod Touch çıkmadan önce dahi abisi iPhone’un geleceği malumdu. Ama biraz dedikodu gibiydi sanki; ‘çıkacak mı, çıkmayacak mı?’ Bunların dedikodu şekilde halk arasına yayılmasının sebebi de belli, ‘ticari anket’ basitçe! ;) Sonra iPod Touch piyasaya sürüldükten hemen sonra hatta tam sürülme arifesinde iPhone’un piyasaya çıkacağının kesinleştiğini öğrendik. Biz arkadaşlarla oturup konuştuğumuzda(genelde teknoloji hakkında konuştuğumuz arkadaşlardan bahsediyorum) iPod Touch’ın fazla satmayacağını çünkü herkesin iPhone’u beklediğini söyleyenler oldu. Açıkçası ben de çelişkide kalmış ve acaba doğru mu demiştim. Her ne kadar Apple hayranlığımız da olsa, bu o zamanlar çok belirmemiş olacak ki, aklıma bi ‘acaba’ düşmüş! Ve o zamanlar Apple’ın çalışma politikasını da çözememişim demek ki… Neyse, iPod Touch fena satmadı, iPhone’un geleceği bilinse de alan aldı… Sonra geldik bizim asıl ürüne, iPhone! iPhone hem çok sattı(tüm dünyada) hem de halâ çooook satmaya devam ediyor!(iPod’lar gibi)

Şimdi ise karşımızda gelişmiş iPhone: iPad! Gelişmiş iPhone diyorum çünkü ondan çok özellik esinlenmiş de gelmiş.

Her zamanki gibi sahneye çıkan Steve Jobs, kafalardaki soruları sağlıklı bir şekilde yanıtladı…

iPhone’da olduğu gibi iPad’de de daha üretilmeden önce ortaya dedikodular atılmış, sahte çizimler dahi yapılmıştı. Şahsım adına söyleyeyim, ben bu ürünün çıkacağından adım kadar emindim. Çıkmadan önce bilgisayar gibi bir şey olarak bekleyen de vardı, dijital kitap olarak düşünen de… iPhone’un büyültülmüş halini andıran resimler çıkmıştı piyasaya. Ki halâ dolaşıyor bu resimler. 10inçlik profesyonel bir iPhone gibi düşünenler de oldu.

iPad hakkında çok geniş bir betimleme yapamayız aslında. 2 ay içinde her şey daha da kesinleşecek. Ama klasik Apple ‘i’ serisi diyebiliriz… Güzel bir tablet. Benim gibi her an maillerini kontrol etmesi ve sanal dünyada sürekli aktif olması gerekenler için tasarlanmış Apple garantili bu alet, yaklaşık 680 gr civarında ağırlığa sahip olup 1,27cm kalınlığındadır. Ayrıca 9.7inç LCD ekrana sahip olan 1 Ghz hızındaki işlemcisi ile 16,32 ve 64 olmak üzere 3 farklı saklama kapasite seçeneğiyle sunuluyor. 10 saate kadar pil ömründen bahsediliyor ki ben pek sanmıyorum. Bir de stand-by konumunda 1 ay kadar saklamak mümkün olacakmış. Bu cümleyi duyduktan sonra şoka girdim desem yeridir… J

Wi-Fi, 3G gibi özellikleri de içinde barındıran iPad, şaşırtan fiyatlarla satışa çıkacak… Gerçi bu yine Türkiye için geçerli olmayacak, ben ABD fiyatlarından bahsetmek zorundayım… Wifi bağlantısına sahip iPad’ler 16, 32 ve 64GB için sırasıyla 499$, 599$, 699$; Wifi+3Gbağlantısına sahip iPad’ler ise yine hafızasına göre 629$, 729$, 829$’dan satılacak.

Sözün özü, aileye henüz tam gelmese de, Hoş Geldin iPad :)

Bu arada benden önce yazısını bitirip yayınlayan Arda(Kutsal) abime de saygılarımı sunuyorum :)

Görüşmek üzere… Saat de geç oldu zaten :)

Not: Bu yazı aynı zamanda Said MURAT'ın kişisel web sitesinde de yayınlanmaktadır...

*
Said MURAT
Developer

 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..