Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '11

 
Kategori
Mağazacılık
Okunma Sayısı
564
 

Ve Lucifer, "Poğaça ye." dedi.

Ve Lucifer, "Poğaça ye." dedi.
 

Bir gece rüyalarıma Dilek Perisi gelse ve bana; Türkiye'ye ikinci bir isim verilecek olsaydı, sen ne önerirdin dese kesinlikle Mizahiye derdim!

Hep diyorum. Onca ülke gezdim, yok bizimki kadar neşelisi. Her köşeden beyazı-karası, mizah fışkırıyor. Ya doğaçlama ya da hinlikle yapıldıkları için de ancak mizah gözlüler fark edebiliyor. Sizlerle paylaşırken dahi gülümsemeye devam ediyorum. Güzel yurdumun güzel insanlarını, kıvrak ve de matrak zekalarını zararsız oldukları sürece çok seviyorum.

Bu hafta sonu WTA Tenis Şampiyonası yarı final ve final maçlarını izlemek için İstanbul'daydım. Maç saatine kadar oyalanmak için de Bakırköy'de bir AVM'ye girdim. Son 10 yıldır yediğime-içtiğime dikkat ediyorum. Bazen de pembe rüyalar görüyorum: Enginar, brokoli, kereviz çok zararlı ve kalori bombasıymış; sucuklu yumurta, tereyağlı iskender ve kokoreç ise sağlığa son derece yararlı ve diyet yiyeceklermiş! Nasıl rüya ama:) Bu arada, diyet rüyalarımın franchise usulü satışına başladım. Kilosuyla başı dertte olanlara duyurulur:)

Neyse, sözünü ettiğim AVM'nin alt katında Çağdaş Ekmek Sanatları icra eden bir pastane/fırın zincirinin şubesi var. İtiraf etmeliyim ki ürünlerinin hepsi ezber ve de diyet bozduran cinsten:) Ben Tam Buğday ve Çavdar Ekmeği'ni, tahıllı simit ve bagetlerini çok beğeniyorum. Günde bazen bir dilim ekmek yiyen benim için o harika ekmeğin dipfrizdeki misafirliği bir ay sürebiliyor. Sadece ekmekleri değil, diğer ürünleri de sizi bambaşka bir lezzet şölenine davet ediyor. O güzelim poğaçalara, böreklere teslim olmamak için iradenizi sınıyorsunuz. Bademli-Cevizli-Çikolatalı Cookie'ler de sizi günahkâr yapmaya hazırlar.

Baştan çıkmamayı öğrendiğim için, niyetim Ezine Peynirli-Kepekli Panini yemekti. Daha AVM'nin giriş katındayken sizi sarmalayan davetkâr kokuyu takip ederek tek sıra halinde lezzete koşuyorsunuz ve o büyüleyici rayiha içinde mest olarak kalorileri alıyorsunuz. Dükkanın duvarlarında ve yerdeki reklam panoları da görsel şöleni destekliyor. Blog resminde de görüyorsunuz. Peki, ne yazıyor?

Sabah keyfiniz bizden. Saat 10'a kadar size özel %15 indiriminiz var.

Zaten ulusça kendimizi özel hissetmek için yaratılmışız, mümkün mü bu reklamı görmezden gelmek!

Sonu 9'la biten gıda fiyatlarını daha önce defalarca bloglarımda işledim. Uyanık işletmeler her satışta 1 kuruşu pişkince iç ederek saf vatandaşlarımızı tokatlarken, akıllı vatandaşlarımızı da nakit kart kullanmaya teşvik ediyorlardı. Ancak, giyim mağazalarındaki sonu 99'la biten fiyatların amacı elbette ki 1 kuruş kazanmak değildi. Fiyatı 79.99 lira olan bir elbise aslında 80 liraydı ama insan beyni önce fiyatın ilk rakamını algılıyordu. Yani, insanı o elbiseyi almaya iten faktör, fiyatının 70 lira olarak algılanmasıydı.

Bugün dünyada, Alışverişçi Pazarlaması ve Tüketim Antropolojisi üzerine inanılmaz araştırmalar yapılıyor. Paco Underhill'ın "İnsanlar neden alışveriş yapar?" adlı kitabını okumanızı öneririm. Kitabın bir yerinde: Eğer sadece ihtiyacımız olduğunda alışverişe çıkıp sadece planladığımız şeyleri satın alsaydık; ekonomi çökerdi diyor.

Bir ürünü satın almaya beynimiz ilk saniyelerde karar veriyor. İzleyen dakikalarda ise kendimizi bu karara ikna etmekle uğraşıyoruz. AVM'lerde devamlı çalan müziğin amacı da, duygusal kararımızı satın alma eylemine dönüştürünceye kadar bizi mağaza içinde kalmaya teşvik etmek! Hatta müziğin içinde kulağın duyamayacağı ama beynin algılayabileceği frekansta satın al satın al komutlarının verildiği dahi söyleniyor!

Marketlerde temel ihtiyaç maddelerinin marketin en arkasında, giyim mağazalarında kabinlerin mağazanın sonunda olmasının nedeni de aynıdır: Bir kere girdikten sonra, sizi mağazanın içinde olabildiğince çok tutmak.

Peki, blog resminde dikkatinizi çeken ilk ne oldu? Benim dikkatimi çeken %15 indirim ibaresi oldu. Çünkü beyin % işaretinden dolayı önce indirim rakamını algılıyor ve içeri giriyorsunuz. Reklamdaki diğer detayları da sonra okuyorsunuz ya da okumuyorsunuz. Amaç, ilginizi çekip sizi dükkandan içeri sokabilmek. Ve hesaplar, içeri giren her dört kişiden en az birine mal satmak üzerine yapılıyor.

Ee, ne var bunda? Bak ne güzel, adamlar keyifli bir kahvaltı edebilmen için saat 10'a kadar %15 indirim yapıyorlar. 10'dan sonra kahvaltı edecek değilsin ya! Bunda bile bir hinlik arıyorsun diyorsunuz, değil mi?

İyi de AVM saat 10'da açılıyor!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sizin oralarda akşamdır heralde. bayılıyorum senin şu arşiv bloglarına.Güldürdün yine sabah sabah:-)) Sen bld Bşk filan olsan yandı adamlar valla:-) Özlendiniz.

Celennium 
 01.11.2012 10:08
Cevap :
Türkiye'den 6 saat ileri burası. Sonunda politikaya atılacağım galiba:) Siz de özlendiniz küçük hanım:) Teşekkürler, sevgiler.  01.11.2012 15:09
 

daha önce okumuştum bu yazınızı.sizden korkuyorlardır:) slmlar.

Kapadokyalı 
 24.11.2011 15:19
Cevap :
"Fahri Halk Müfettişi" diye bir kadrolaşma olsa da yetkili yapsak şu kontrolleri:) Teşekkürler Adnan'cım, sevgiler.  24.11.2011 16:21
 

"Üst katta da birçok cafe/restoran var. Hiçbirinin kapısının önünde saat 10'a kadar yaptığı indirimin reklamı yok! Çünkü AVM yönetimi tüm mağazalara hangi oranda personel indirimi yapılacağını yazılı olarak duyuruyor zaten. AVM müşterilerinin bunu bilmesi gerekmiyor ki. Bana ne sizin personele yaptığınız indirimden! Ben poğaçaya 70 krş öderken, bir diğer insanın 60 krş ödediğini neden görmeliyim? Siz yarım saatliğine, kısıtlı bir zümreye uyguladığınız indirimi gün boyu AVM'ye gelen 1 milyon kişinin gözüne sokuyorsunuz ve benim ilgimi ilk çeken %15 indirim oldu da oturdum! Ayrıca da rakipleriniz karşısında haksız rekabet yapmış oluyorsunuz." Ne dese beğenirsin:) "Haklısınız beyefendi de merkezden gün boyu durması doğrultusunda emir aldık. Bu sabahki kahvaltınızı size biz ikram etmiş olalım mı?" İşin aslı bu:) Teşekkürler Esin. Sevgiler.

Ata Kemal Şahin 
 10.11.2011 17:23
 

:) Yine sopan elinde çıkmışsın yola!:) E hadi o %15 indirimi gördün, benim bildiğim Ata girip iki çift laf etmeden duramaz. Ama bir yandan da etseydin burada yazardın diye düşündüm:) Hayır ettiysen de ne dediler çok meraklandım:))

Esin Nefes 
 10.11.2011 12:45
Cevap :
O cingözler için ideal müşteri tipisin:) Tabii ki o reklam panosunun kime hitap ettiğini sordum. AVM çalışanlarınaymış. Onlar 09:30'da giriş yapıyorlarmış ve saat 10:00'a kadar ucuz yesinlermiş! Sorularımı sıraladım! "1. Madem aile mensuplarına yarım saatliğine bir ayrıcalık sağlıyorsunuz, neden bu panoyu saat 10'da kaldırmıyorsunuz da AVM müşterisinin gözüne sokuyorsunuz? 2. Hadi, cicili-bicili reklam panosunun gün boyu da durmasını istiyorsunuz diyelim; Peki, neden reklamın bir köşesinde bu promosyon sadece AVM çalışanları içindir yazmıyor? 3. Diyelim ki bu AVM'de 200 mağaza var ve ortalama 900 çalışanı olsun. Bunların yarısı evinde kahvaltı yapıyordur. Dörtte biri yolda simit-poğaça alıyordur. Diğer dörtte birin yarısı kahvaltıyı kahveyle geçiriyordur. Kalan 110 kişinin sekseni de üst kattaki Sütiş, Mado, Saray'a takılıyordur. Size de kaldı 30 kişi! Bakın, aynı reklamın yüzlerce de broşürünü bastırıp kasanın yanına koymuşsunuz. Bunca masraf ve seremoni 30 kişi için mi?" (devamı var)  10.11.2011 17:20
 
Toplam blog
: 462
Toplam yorum
: 8314
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1128
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster