Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Zeynep Öztekin Yıldırım

http://blog.milliyet.com.tr/gecanne

21 Ekim '11

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Ve Yankı büyüyor-3

                                                                                                                        Ankara, 20 Ekim 2011

Yankıcım,

Uzun süredir senin büyüme maceran ile ilgili yazmadığımı fark ettim. Sen sekiz aylıkken deden yani benim babamın hasta olduğunu öğrendik. Ve on ay boyunca deden hastanede yattı. O süre boyunca onun yanında anneannen kaldı. Dayın, teyzen, ben elimizden geldiğince onun yanında olmaya çalıştık. Dedeni 2 Mayıs 2011 tarihinde kaybettik.  Onun ölümünden beri altı ay geçmiş. Seninle ilgili bir şeyler yazmaya her elimi attığımda vazgeçtim. Dedeni kaybettiğimizi de yazmam gerekiyordu ama işte bir süre insan kabullenemiyor. Ama  bu günlük senin, büyüğünde  okuman için yazılıyor. Onun için bunları da bilmen gerekiyor. Sen hala annemlere gittiğimizde odalarda dedeni arıyorsun. Onun aldığı oyuncakları bana gösterip dede diyorsun. Resmine bakıp öpüyorsun. Onunla çok fazla vakit geçiremedin ama onu tanıdığını biliyorum.

                Sen artık konuşuyorsun. Her şeyi anlatıyorsun. 13 Kasım’da iki yaşını bitireceksin. Bu yaz iki aylığına kreşe gittin. Bolivyalı bir yazarın bir romanını İspanyolcadan Türkçeye çeviriyorum. Yazın Temmuz, Ağustos ayında bana yardım edecek kimse olmayınca seni kreşe verdim. Sabah 9’dan öğlen 12’ye kadar. Ben de o arada evde kitabı çevirdim. Sen kreşi çok sevdin, her sabah kalkıp ayakkabılarını bana getirip “Anne, atta” dedin. Sonra orada tüm aktivitelere katılıp, herkesin sevgilisi oldun. Seni almaya gittiğimde kreşin şoföründen, aşçısına kadar herkes uğurlamaya çıkıyordu. Neyse artık kreşe gitmiyorsun, bakıcımız Saniye Hanım tatilden döndü ve yeniden sana bakmaya geldi, haftada üç gün. Sen onu çok seviyorsun. O gelince ben kaçıp kitabı çevirmek için dışarıda kendime bir yer arıyorum çünkü sen bana rahat vermiyorsun. Hemen gelip bilgisayarı kapatıyorsun.

                Teknolojiye çok meraklısın, evdeki müzik setini çalıştırabiliyorsun, bilgisayar zaten Allah’ın emri. Arabanın şoför koltuğuna oturduğunda  farları yakıp, sinyal verebiliyorsun. Silecekleri ve radyoyu çalıştırıyorsun.

                Yemeklerini güzel güzel yiyorsun, iştahınla ilgili hiç sorunumuz yok, tek sıkıntımız kendi yatağında yatmaman. Tatilde aynı odada kalınca dönüşte geriye çevirmek mümkün olmadı. Geceleri biraz bizim yanımızda biraz da yatağımızın yanındaki park yatakta yatıyorsun.

                Ama Yankı, çok çok çok tatlı bir bebek oldun. Benim hala küçük bebeğimsin.  Bakalım merakla senin 2.5, 3, yaşını bekliyorum.

 
Toplam blog
: 12
: 556
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Yirmi yıllık mütercim-tercümanım, şimdilerde öğretmenliği deneyimliyorum. Boş zamanlarımda yazmay..