Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '09

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Vefa'da şiir...

Vefa'da şiir...
 

Vefa'da....


Kuşdili dahil / Hiçbir dil / Türkçem kadar / Güzel değil. – MD

Bu yıl da Öğretmenler Günü ertesinde, Vefa Anadolu Lisesi Müdürü Eğitimci Şair Dr. Sakin Öner’in çağrılısı olarak, adı geçen okulda düzenlenen etkinliğe katılmak için yola çıktım.

Dalgalar Boğaz’da kulaç atarken, kırlangıçlar da özgürlüğe kanat çırpıyordu. Bir ara dalgınlıktan soyutlandım. Gözlerim saate kaydı. Ne ki İstanbul trafiği ve yolumun Vefa’ya olan uzaklığı nedeniyle gecikmeli olarak tam soluk salonun kapısını açtığımda dinletinin başladığı gördüm!

Özenli bir düzenlemeyle okulun tören salonunda öğrenciler yerlerini almıştı. Ben de yerimi aldım. İstiklal Marşımızın topluca söylenmesinin ardından Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk ve aramızdan ayrılan öğretmenlerimiz için saygı duruşu yapıldı.

Geleneğin sürdürülmesinde etkin görev üstlenen okul müdürü Dr.Sakin Öner’in sanata değgin anlamlı açış konuşması sonrasında kürsüye çağrılan şair öğretmenler, fon müziği eşliğinde coşkuyla ikişer şiir yorumladılar. Öğrencilerin ilgiyle izledikleri dinletinin sunuculuğunu okulun Türk dili ve edebiyatı öğretmeni Mustafa Öztürk yaptı.

O gün orada ben de ‘Öğretmenin haykırışı’ ve ‘Güzel Türkçem’ adını verdiğim şiirlerimi yorumladım. İkincisini okurlarımla paylaşmak istiyorum:

Güzel Türkçem, tatlı dilim
Ağız tadı, bal şekerim.

Düşüncemdir ilmek ilmek
Ak kâğıtta sergilemek.

Anadilim, sıcaklığım
Sesim, özüm, yüz aklığım.

Kırda çiçek, kitapta söz
Petek petek damlayan öz.

Salkım salkım üzüm bağım
Elmam, ayvam, şirin narım.

Şiir şiir kitaplığım
Simge simge al bayrağım.

Güzel Türkçem sevincimsin

Hem gündüzüm, hem gecemsin.

MD

Evet, emeği geçenleri alkışlamak gerekir. Yıllardır coşkuyla sürdürülerek gelenekselleştirilen Şair Öğretmenler Şiir Dinletisi, bu yıldada başarıylagerçekleştirildi.! Okul Aile Birliği Başkanı Nazmiye Kutlu’nun arkadaşları ile gösterdikleri çalışma ve çabalar; eğitimci şair konukları için hazırlanan armağanların sunulması ve konukların ağırlanması, ayrı bir incelikti!

Yönetim bölümü girişindeki duvarda düzenlemesi yapılan Vefa Lisesi’de yetişen kimi tanınmış adlar ve fotoğrafları ilgimi çekti. Bunlardan gözüme çarpan ve belleğimde kalanlar şunlar oldu: M. Akif Ersoy, H. Ali Yücel, Yahya Kemal Beyatlı , Elif Naci, H. Cahit Yalçın, Müjdat Gezen, Uğur Dündar ve Şener Şen

Bir sonraki Şair Öğretmenler Şiir Dinletisi’nde buluşmak üzere vedalaşarak okuldan ayrıldık.

*

Muhsin DURUCAN

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..