Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Vefa yorgunluk değildir

Vefa yorgunluk değildir
 

İzzet Şark ile Röportaj Bölümünün Konuğu Ispartaspor başkanı İş adamı ve Siyasetçi Şevket Savlu oldu
 
Ispartaspor kulüp başkanı Şevket Savlu bizlere hem Ispartaspor'u hem de gelecek planlarıyla birlikte Türk futbolunun sorunlarını anlattı.
 
Cesur duruşu, vefalı tavrı ve iş adamı kimliğiyle dikkat çeken Şevket Savlu ile keyifli ve dopdolu bir söyleşi gerçekleştirdik.
 
Şevket Savlu kimdir ?
 
Isparta'da hem ticari hem siyasi olarak köklü bir aileden geliyoruz. Uzun yıllar Antalya'da yaşadım ve ticaret yaptım. Isparta sevdalısı ve Ispartaspor kulüp başkanıyım.
 
Türkiye'de kulüpler kötü yönetiliyor, peki siz nasıl bir başkansınız ?
 
Vefalı ve sadece takımının menfaatlerini düşünen bir başkanım. 2012 yılında Ispartaspor dağılmış, amatör lige kadar düşmüştü. Vefa yorgunluk değildir diyerek elimizi taşın altına koyduk. Yaklaşık 7 milyon liralık bir borç vardı. Ancak tüm bu zorluklara rağmen hiç bir yardım almadan takımı 127 maç taşıdım. Büyük maddi ve manevi sorunlar yaşadık. Bu sorunların hepsini yılmadan göğüslemeye çalıştım. Tesislerimiz bile elimizden alındı. Ama hiç bir zaman takımı sahipsiz bırakmadım. Ispartaspor içinde ki yolsuzlukları ve hırsızlıkları temizleyerek işe başladık. Bizim göreve gelmemizle birlikte Isparta'lıların takımlarına olan inancı arttı.
 
Başkanlık süreciniz nasıl gelişti?
 
Bizim gençliğimiz Ispartaspor'la geçti. Ispartaspor'u sürekli takip ediyordum. Ancak kamuoyu Ispartaspor'u artık yazmamaya başladı. O sıralarda Antalya'da ticaret yapıyordum. Bunun nedenini öğrenmek için Isparta'ya geldim. Bununla ilgili araştırma yaparken, Ispartaspor'un iyi yönetilmediğini gördüm. Ne bir gelir ne de bir gider vardı. Futbolcular paralarını alamıyordu. Puan durumu sıfırdı. Ispartaspor amatör lige düşünce kulüp sahipsiz kaldı. Bizde gençliğimizin bize verdiği fedekarlıkla Ispartaspor'u sahiplendik.
 
Şehir takımları neden bu durumlara düşüyor?
 
Şehir takımları gerekli ilgiyi görmediği sürece Türkiye'de futbol ilerlemeyecektir. İl takımları olmadan futbol gelişmez. Baktığımızda bir çok şehir takımı bu sıkıntılardan dolayı profesyonel liglerde yer alamıyor. Ben bunun için mücadele verdim. Şehir takımlarının bu düşüşünün en büyük nedeni iş bilmez, bilinçsiz ve rant peşinde koşan yöneticilerdir. Türk futbolundan bunları temizlemedikçe Türkiye'de futbol gelişmez.
 
Bahis oyunlarının futbol üzerinde ki etkisini nasıl yorumluyorsunuz?
 
Bir spor yöneticisi olarak başta iddaa olmak üzere tüm bahis oyunlarının sporda rant kapısı olduğunu görüyorum. Sporda kumar olursa ortada dürüstlük kalmaz. Futbolda gelinen noktada en büyük sıkıntılardan biri de bahis oyunlarıdır. Daha temiz bir futbol için tüm bahis aktiviteleri futboldan çekilmelidir.
 
Sportif yöneticiliğinizin yanı sıra siyasi bir kimliğiniz var. Siyasetin hangi kanadında yer alıyorsunuz?
 
Hayatımızın bir çok bölümünde olduğu gibi siyasette de sıkıntılar yaşadık. Sorumluluk almaktan kaçınmadan elimizi taşın altına koymaya çalıştık. Türkiye'nin en köklü ve en büyük misyonu olan Demokrat Parti'de genel başkan adaylığı süreci yaşadık. Daha sonra Demokrat Parti milletvekili adayı oldum. Siyasetten ve Demokrat Parti çizgisinden hiç kopmadım.
 
Gelecek planlarınızdan bahsedermisiniz?
 
Ispartaspor'u borçsuz bir şekilde 3.lige çıkarmak istiyoruz. Ispartaspor ve Demokrat Parti bizim sevdamızdır. Demokrat Parti dedemizin partisidir bu süreçte sadece elimizi değil başımızı taşın altına koymaktan kaçınmadık yani biz vefa duygusuyla bu sorumlulukları aldık. Şartlar uygun olursa Demokrat Parti'nin başına geçmek isterim.
 
Son olarak kendinizle, şehirinizle ve siyasetle ilgili neler söylemek istersiniz?
 
Biz hayatımız boyunca kazananın değil, doğrunun yanında yer aldık ve bunun mücadelesini verdik. Hep var olmak için çalıştık. Biz yorgunluk nedir bilmeyiz. Benim olduğum yerde yorgunluk, bıkkınlık olmaz. Biz sporda da siyasette de zoru görünce kaçmadan mücadele ettik. Bir şehirin başarılı olabilmesi için o şehirin medya gücüne ihtiyaç vardır. Isparta medyası bu konuda daha duyarlı olmalıdır. Biz Isparta için gece güdüz çalışmaya hazırız. Isparta için önemli hizmetlerde bulunduk. Isparta'ya ilk halıyı getiren dedemizdir. Isparta'da Demokrat Parti bayrağını ve tabelasını dedem asmıştır. Fazlasıyla kırgınlıklarımız var ama bu kırgınlıkları bir kenara bırakıp ilk günkü aşkla mücadelemize devam edeceğiz.
 
Toplam blog
: 11
: 937
Kayıt tarihi
: 12.08.12
 
 

Siyaset Bilimci / Yazar / Political Science / International Relations / Author / Danışman / Polit..