Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '17

 
Kategori
Anılar
 

Vefatının 79. Yılında Atamızı Saygıyla Anıyoruz

Vefatının 79. Yılında   Atamızı  Saygıyla Anıyoruz
 

Yanılmıyorsam şair Adnan Ardağı, bir sözünde der: “ Atatürk dedim iptida, önümü ilikledim” diye. Bir kez daha Ulu Önder Atatürk’ün vefatının 79.Yılında bütün yurtta ve tüm elçiliklerimizde saygıyla, rahmetle, özlemle ve minnetle anıyoruz. Hakkında anılar, konuşmalar, şiirler okundu ve anlatıldı. Heykellerine çiçekler ve çelenkler konuldu. Ankara’daki Anıt Kabri bilerce insan ziyaret etti. Manevi huzurunda saygıyla duruldu, ruhlarına Fatihalar gönderildi, dualar edildi.

Ben bir öğretmenim ve Atatürk’ün arzu ettiği benimsediği okullarda okudum, yetiştim. Değerli öğretmenlerimiz bizlere Atatürk’ü anlattılar ve Atatürk sevgisini onlardan öğrendik. Onun için tüm öğretmenlerimize şükran borcumuz vardır

Öğretmenlik yaptığım ( 1981 - 1985 )yıllarında Şanlıurfa’da Hilvan, Akçakale ve Suruç’ta mesleğim gereği bu ilçelerin birçok köylerini gezdim. (YİBO),Yatılı İlköğretim Bölge Okulu ), İdareci olduğum günlerde Akçakale’nin Bolatlar köyünde bir gece köyodasında misafir olarak kaldım. Çaylarımızı ağır ağır içerken ve acı kahveyi ( mırrayı) yudumlarken köy odasında bulunan yaşlı amcalar Atatürk ve askerlikle ilgili anılarından söz ettiler.  Heyecan dolu anlar yaşadık.

İşte bu duygu ve düşüncelerde o günlerde yazmış olduğum “KÖY ODASINDA MUSTAFA KEMAL”   adlı şiirimi sizlerle paylaşmak istiyor, büyük lider Gazi M. Kemal Atatürk’ü saygıyla ve rahmetle bir kez daha anıyorum. Mekânı cennet olsun diyorum.


Köy Odasında Mustafa Kemal

Her gece anlatılır
Köy odasında Mustafa Kemal
En yetkin kişilerce
Harb görmüş,darp görmüş
Bu vatan kurtarılmış öylece
Mavi gözleri var omuzları irice
Köy odasında Mustafa Kemal

Her sabah anlatılır
Köy odasında Mustafa Kemal
En yaşlı kişilerce
Silah arkadaşları hala dirice
Sakarya, Conkbayır,Çanakkale'de
Kemal'in gözleri çakmak çakmak
Roman gibi, destan gibi
Böylece yaşanmış
Bir masal gibi
Köy odasında Mustafa Kemal

Her öğle anlatılır
Köy odasında Mustafa Kemal
Altın saçları, yanakları al al
Yüreğinde dalga dalga bir vaktan
-Aha düşman şurada: ' Ya ölüm,ya İstiklal! '
Köy odasında Mustafa Kemal

Her vakit anlatılır
Köy odasında Mustafa Kemal
Kadını,erkeği,çoluk- çocuk, her Türk
Destan destan büyür dillerde
En büyük Türk Atatürk
Her saat yaşanır böylece

....................................

Aslan bakışları, omuzları irice
Ne güzel bağdaş kurmuş
Köy odasında Mustafa Kemal,

 


NOT: 1981 - 1985 yılları arasında Şanlıurfa, Akçakale ve Hilvan YİBO okullarında okul müdürü olduğum günlerde o yörenin ve özellikle Harran'daki köyleri adım adım gezdiğim günlerde,yaşlıları dinlerken bu şiiri yazdım. Buradan selam ve saygılar gönderiyorum.


 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..