Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '18

 
Kategori
Anılar
 

Vefatının 80. Yılında Atatürk'ü Saygıyla Anıyoruz

Vefatının 80. Yılında Atatürk'ü Saygıyla Anıyoruz
 

Atatürk bir sözünde şöyle diyor:  
"Benim naçiz vücudum bir gün elbet toprak olacaktır,
Ancak Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır."

                                               

                                                                 ATATÜRK

Gazi M. Kemal Atatürk’ün vefatının 80.Yılında milletçe şehir şehir, ilçe ilçe ve köy köy minnetle, şükranla anıyoruz.  Atatürk Milli Mücadelenin lideri ve kahramanıdır. 1881 Yılında doğan M. Kemal Atatürk 1938 yılında aramızdan ayrıldı. O Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu ve TBMM’nin Başkanı olmuştur.

 Milletimiz tarafından sevilen, sayılan ve her zaman bir lider olarak tanınan milli bir kahramandır. Ölümünün 80. Yılında minnetle, şükranla ve saygıyla anıyor mekânı cennet olsun diyorum.  Ben bu yazımda Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün tarımla, ziraatla ilgili bazı sözlerinden birkaç örek sunuyorum:

    Türkiye’nin gerçek sahibi ve efendisi, gerçek üreticiolan köylüdür.
    Köylülerin gözleriyle görebilecekleri, çalışmaları için örnek tutacakları, verimli, modern, uygulamalı tarım merkezleri kurmak gereklidir.
    Ben de çiftçi olduğumdan biliyorum. Makinesiz tarım olmaz.
    Kılıç ve saban; Bu iki fatihten birincisi, ikincisine daima yenildi.
    Burada bir çiftlik kuracağım. Bu çiftlikte hayvanlar yetiştireceğim. Bir küçük ormanın kenarında tarım endüstrimize ait bacalar tütecek. Toprak o kadar cömert ki, dökülen her damla alın terinin karşılığını verir.

Kılıç kullanan kol yorulur, nihayet kılıcı kınına koyar ve belki kılıç o kında küflenmeye, paslanmaya mahkûm olur. Fakat sapan kullanan kol gün geçtikçe daha ziyade kuvvetlenir ve daha çok kuvvetlendikçe daha çok toprağa malik ve sahip olur.

   Milletimiz çiftçidir. Milletin çiftçilikteki emeklerini asrî, iktisadî tedbirlerle azamî haddine çıkarmalıyız. Köylünün çalışmalarının netice ve semeresini kendi menfaati lehine azamî haddine yükseltmek, iktisadî siyasetimizin temel taşıdır.

Gazi M. Kemal ATATÜRK‘ ü bir kez daha saygıyla ve rahmetle anıyor sözlerimi bir başka sözleriyle bağlamak istiyorum:

ONA GÖRE İKİ MUSTAFA  KEMAL VARDIR

“ İki Mustafa Kemal vardır: Biri ben, et ve kemik geçici Mustafa Kemal,…İkinci Mustafa Kemal , onu ben kelimesiyle ifade edemem. , ben değil, bizdir!... O, memleketin her köşesinde yeni fikir, yeni yaşam ve büyük ülkü için uğraşan aydın bir savaşçı bir topluluktur. Ben, onların rüyasını temsil ediyorum. Benim girişimlerim, onların özlemini çektikleri şeyleri tatmin içindir. O. Mustafa Kemal sizsiniz, hepinizsiniz .Geçici olmayan , yaşaması ve başarılı olması gereken Mustafa Kemal odur!..”

Bir kez daha  ruhun  şad olsun  sevgili Atatürk...


Abdülkadir  GÜLER

12.11.2018-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..