Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
32
 

Vejetaryan Diyet Nasıl Yapılır

Vejetaryan kelimesi et ve et ürünü tüketmeyen kişiler için kullanılır. Kelimenin kökeni ''Vegetus" tan gelmektedir. Bu kişiler genel olarak et, kümes hayvanları ve balık tüketmezler. Süt ve süt ürünleri, yumurta bal gibi hayvansal gıdalar da isteğe bağlı tüketilir. Genel olarak 'et tüketmemek' anlamına gelir ve vejetaryenlik türleri yediye ayrılır. Pesketeryanlar(Balık yiyebilen vejetasyonlar) Balık eti süt, süt ürünleri, yumurta ürünlerini yiyebilirler. Kırmızı Et Yemeyen Vejetaryenler (Semi-Vejetaryen) Yalnızca kırmızı et yemezler.

Yumurta ve Süt Tüketen Vejetaryenler (Lakto-Ovo Vejetaryen) Hayvan eti yemezler ancak süt, süt ürünleri, yumurta tüketirler. Yumurta tüketmeyen ancak Süt Tüketen tipteki Vejeteryanlar (Lakto Vejetaryenler) ise olası bir yaşamı sona erdirme kaygısı taşırlar. Bu yüzden yumurta ve et ürünü tüketmezler. Süt Tüketmeyen Ama Yumurta Yiyen Vejetaryenler (Ovo Vejetaryenler) Hayvansal olarak yalnızca yumurta tüketirler. Sadece Sebze ve Meyve Yiyen Vejetaryenler (Vegan) vejeteryanlıktan apayrı ideolojik bir yanı da olsa hiç bir hayvansal ürün tüketilmez, Hatta hayvansal olarak eşya dahi olarak kullanmazlar.

Bende bu vejetaryan tercihim konusunda çok memnunum, uzun zamandır bu konuda bir diyet programı yazmakla meşgulum. Daha öncesinden diyet esnasında yenebilecek tatlı tariflerini vermiştim ve en çok okunan yazım olmuştu şu an da vejetaryan diyetler için bir yemek tarifi vereceğim.

Vejetaryen Diyet Beslenme Önerileri

Hayvansal ürün tüketen insanların beslenmesinden farkı olarak kilo vermek istiyorsanız ya da vejetaryen beslenmeyi bir tür kilo verme yolu olarak görüyorsanız dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Öncelikle yapılacak diyette sağlıklı ve doymuş yağ tüketilmesine dikkat edilmeli, bitki proteini alımını arttırmakta yarar vardır. Kuru yemişler, baklagiller zengin protein kaynağıdır. Ayrıca şeker alımı azaltılmalıdır.

Selenyum, demir ve B grubu vitaminlerde eksiklik yaşanması vejetaryen kişilerim sık sık karşılaştığı sorunlardır. Bu yüzden meyve ve sebze, hububat, baklagiller ve kuruyemiş tüketimi arttırılmalıdır. Deniz yosunu ve keten tohumu gibi bitkiler de diyet için son derece faydalıdır. Genellikle yapılan yemek tarifleri de biraz daha kalori açısından hafif olmaktadır.

Vejetaryen Köfte Tarifi

Malzemeler

Bir su bardağı nohut, yaklaşık bir kahve fincanı kadar kırmızı mercimek, iki yemek kaşığı dolusu un, bir tutam karbonat, bir adat orta boy kabak, bir adat kapya biber, tuz, karabiber, kimyon ve pul biber. Üzeri için ise Bir kase galeta unu kızartmak için ay çiçek yağı.

Yapılışı

Nohutu yumuşaması için bir gece önceden ılık suda bekletin. Ertesi gün yıkayıp iyice süzdükten sonra haşlayın. Ayrı bir tencerede mercimeği üzerini yarım parmak geçinceye kadar yumuşayıncaya kadar pişirin. Tavada kırmızı kapya biberi közledikten ve kabuğunu soyduktan sonra zar şeklinde doğrayın. Haşlanmış nohudu, mercimeği ve biberi çukur bir kaba alın ve tuz, un ve karbonatı, karabiber, kimyon ve pul biberi ekleyip iyice yoğurun.

Yaklaşık 15-20 dakika kadar buzdolabında dinlendirdikten sonra ceviz büyüklüğünde parçalar alıp galeta ununu bulayıp kızartabilirsiniz. Ek pişirme önerisi olarak ise; Galeta ununu harca katıp yoğurduktan sonra üzerine küçük kase yağlı yoğurt gezdirip susam ve çörek otu ile süsleyip önceden 160 derece ısıtılmış fırında 20-25 dakika kadar pişirebilirsiniz.

İnstagram da beni takip etmeyi unutmayın... Sağlıklı Günler... :)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 42
Kayıt tarihi
: 21.10.18
 
 

  1993 yılı Çorlu doğumluyum. İlkokul ve lise öğrenimimi burada tamamladıktan sonra kazanmış oldu..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster