Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '09

 
Kategori
Mizah
 

Vejeteryan kürdanı

Vejeteryan kürdanı
 

Eskiden pek hijyen olmasa da kürdan işlevi için süpürgeden kıymık koparırdık. Meşhur Gırgır markasıyla çağ atlayan süpürme gereci daha sonra elektronikleşince sarı süpürgelerimiz tarihe karıştı. Hatta ninem bu süpürgelere giysiler dikerek onlara görsel zenginlikler giydirirdi. Kıymıkları eteğin altından koparırken utanır gibi olurdum. Derken büyüdük. Biz büyürken her şeyle birlikte kürdan kültürümüzde oluşmaya başladı. Birilerinin yanında diş karıştırırken diğer elimizle perdeleme yapmayı öğrendik. Durumu daha da çirkinleştirdiğimizin farkında olmadan. Hatta koca koca adamlar Red Kit özentisiyle dudağında ful time kürdan gezdirmeye başladı. (bkz Beşiktaş’ın eski hocası Tigana) Daha çirkini kürdanın kebabını bile yapar olduk. (Bkz Yemekteyiz 44.bölüm, patlıcanlı kürdan kebabı) Velhasıl kürdanın ufku ve kullanım alanı sınır tanımadı.

Aylardır evde kürdan yoktu. Süpürge kıymığı yok ya toplu iğne ya da baskılı malzemeyle ihtiyaç giderme yolunu seçerek derdime derman buldum. Baskılı malzeme dediğimde, ne bileyim bir kartvizit kenarı ya da katlanarak köşesi sivriltilmiş sigara paketi olabilir (Tekel 2000 en uygun sonuç, Marlboro kartonu diş arasına çok sıkışıyor da, Camel’i de önerebilirim.)

Neyse geçen gün bir süpermarkette gezerken kürdan almak geldi aklıma. Görevli birinden reyon tarifi istedim. Parmağının ucunu takip ederek zücaciye bölümüne geldim.

Tezgâhtardan kürdan istemiş bulundum, başıma geleceği bilmeden. Kızcağız ‘tamam efendim’ deyip raflara yöneldi. Az sonra karşıma tezgâhtar değil yürüyen bir paket dağı dikiliverdi. Dağ tezgâha doğru heyelan olurken, kızın yüzünü yeniden görmem nasip oldu. ‘Bunlar ne?’ dedim, ablak bir ifadeyle. ‘Kürdan seti çeşitlerimiz efendim’ dedi. Apışıp kalmıştım. Set olayının bu boyuta gelmesini düşünememiştim. Kız bana ben kıza bakıyorduk mel mel. Farkında olmadan geriye doğru yürümeye başlamışım. Ta ki kızla göz temasımız kopuncaya kadar.

Kürdan setine parayı boca ettiğimi düşünerek eve geldim, paketi açtım.

Efenim şu gördüğünüz kavak ağacından olan ‘Yemekteyiz’ programı kürdanıdır. Bir ucu ahşap, diş karıştırcı, diğer ucu metal ve daha sivri. Uyuz rakiplere batırmak için. Şu gürgen kürdanlarımız etli yemekler için. Konu et olunca set yelpazesi daha da genişliyor. Kıymalı yemekler, haşlamalar, beyaz et ve sakatat türevleri içinde kürdan türlerimiz mevcut. Şu yeşil kutuda olanlar vejetaryen kürdanı. Söğüt ağacından efendim. Diş karıştırmanız bitince kendisini yiyebiliyorsunuz da, sindirimi ve boşaltımı çok rahat. Aromalı kürdan kutusu var birde. Karanfilli, tarçınlı, elmalı, ananaslı, avokadolu!

Bi dakka, gitmeyin ya daha bitmedi!

 
Toplam blog
: 70
: 734
Kayıt tarihi
: 27.11.06
 
 

Bir şirketin H.İlişkiler sorumlusuyum. Gündeme mizahi pencereden bakmak ve ürettiklerimi paylaşmak i..