Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '09

 
Kategori
Spor
 

Velev ki doğuştan Beşiktaşlıyım, Fenerliyim, Galatasaraylıyım

Velev ki doğuştan Beşiktaşlıyım, Fenerliyim, Galatasaraylıyım
 

Doğuştan gelen yetenekler


Yıllar önce Fanatik Gazetesi’nin reklâmları vardı ya, şimdilerde aklıma gelip duruyor. “Doğuştan Fanatik” temasının işlendiği hayli ilgi çekici ve başarılı reklâm çalışmalarıydı onlar…

Yusuf Şimşek, Beşiktaş'a transferi hakkında konuştu ve sonradan değil doğuştan Beşiktaşlı olduğunu söyledi. Beşiktaş'ın yeni transferi Yusuf Şimşek, ilk kez konuştu ve hayli çarpıcı açıklamalarda bulunmuş… (1)

Hatırlarsanız bir süre önce Emre Belözoğlu Fenerbahçe’ye transfer olduğunda da buna benzer bir açıklamada bulunmuş, “doğuştan Fenerliyim” demişti. Buna mukabil çeşitli protestolar gündeme gelmişti… (2)

Şimdilerde kimi futbolcuların yaptığı açıklamalardan sonra nedense flashback yaşayan beynim o reklâmları gözümün önüne dayayıp duruyor. Yatakta uyumaya çalışırken sağıma dönüyorum Yusuf’un yaptığı açıklama aklıma geliveriyor, attığı çalımların sadece saha içinde olduğunu düşünürken transfer çalışmalarında da hayli kıvrak olduğunu hatırlıyorum ve “hay aksi” dedirten bir görüntü eşliğinde Fanatik Gazetesinin reklâmındaki mini bebe geliyor aklıma…

Ardından soluma dönüyorum, uyuyabilmek ne mümkün. Bu defa da Fenerbahçe’ye giden Emre’nin “doğuştan Fenerliyim” lafı aklıma geliveriyor. Haydi bakalım deyip yataktan doğrulmak zorunda kalıyorum zira bu defa da aklıma daha ayıp bir reklam kurgusu takılıyor… (Dikkat kurgu diyorum, gerçek değil)

Yakın zamanda doğuştan Galatasaraylıyım diyen FLASH transfer gelmiyor aklıma, ama bir zaman mutlaka o da olmuştur. Aslında Lincoln geldiğinde kendisinden böyle bir açıklama beklemedim desem yalan olur…

Anneme telefon ediyorum, “anne ben doğuştan nasıldım” diye sorayım, kendi analizimi de yapıvereyim diye. Hoş-beşten sonra sadede geliyorum ve soruyorum. Tabi kadıncağız ne demek istediğimi anlamadığından “doğduğunda güzeldin, şirindin, pek sevimliydin yavrum” diyecek haliyle…

Güzel, şirin ya da sevimli adında bir takımımız var mı diye bakıyorum, maalesef yok. Ama ben Galatasaraylıyım diyordum, demek ki doğuştan değilim. Sonradan dönmüşüm. Gerçekten de öyle zaten. Çocukluğumda dönem dönem çeşitli takımları tutmuşluğum oldu, ama bir süre sonra bırakmışım. En son Galatasaray’da karar kılmışım. Şimdi bana “sen gerçek Galatasaraylı değilsin” diye ithamlarda bulunan, ne malum Galatasaraylı olduğun diye tezyif etmeye kalkan olabilir. Haklı da olabilirler. Zira elimde çocukluğumda çekilmiş, edeb yerimin rengini kanıtlayacak bir fotoğraf yok ne yazık ki. Bulabildiğim en eski fotoğraf ben 4 yaşındayken çekilmiş ve giyinik haldeyim. Sanırım hicabımdan olsa gerek çıplak poz vermekten kaçınmışım, belki de kameralara o yaşta alışmamak içindir, kim bilir… :)

İşin sırrı iki kere rafine olmaktan mı geliyor yoksa “dur bakalım, hele bir transfer olayım, gidince doğuştan buralıyım diyeyim” şeklinde bir plan mı söz konusu? Hem “doğdukları andan itibaren futbolla ilgilenmişlikleri de var mıdır?” diye sormaya cesaret dahi edemiyorum. Allah muhafaza “kapı” gibi fotoğrafı gözüme dayarlar diye korkuyorum…

“Reca ederim bu bahsi burada kapatalım kuzum” moduna gelmiş bulunmaktayım, aksi takdirde iş çığrından çıkacak, RTÜK’ten uyarı alacak dereceye raksederek, yazanı da okuyanları da bezdirecek…

Bundan sonraki “doğuştan fanatikler’i” beklemeye koyulmaktan gayri edecek bir iş yok bize.

Haydi hayırlı tıraşlar…

(1)
http://www.milliyet.com.tr/Spor/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&Kategori=spor&KategoriID=&ArticleID=1045237&Date=10.01.2009&b=Yusuf:%20Dogustan%20Besiktasliyim

(2) http://www.milliyet.com.tr/default.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=996547

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..