Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '07

 
Kategori
Eğitim
 

Veli - Öğretmen Görüşmesinde velilere düşen görevler.

Veli - Öğretmen Görüşmesinde velilere düşen görevler.
 

Griffith ve Chu Williams tarafından yapılan çalışmalardaaile-okul işbirliğinin önemi vurgulanıyor.Ancak, öğrenme ve davranış sorunları olan öğrenciler ailelerinin öğretmenlerle yaptıkları görüşmelerin öğrencilerin okul içi ve okul dışı faaliyetlerinden ziyade öğrencinin notları üzerinde yoğunlaştığı görülmüştür.Yani veli öğretmen iletişiminin hangi amaç ve hedeflere bağlı olduğunu veliye öğretmek.Velinin ve öğretmenin iletişimden hangi verileri alacaklarını bilerek iletişime başlanmalıdır.
Jacobs tarafından yapılan araştırmada öğrencinin ihtiyaçlarını belirleme ve buna bağlı olarak sağlıklı yönlenirme uygulaması için ailenin okul ile iş birliği içinde olması gerektiğini ortaya çıkarmıştır.
Veliler öğrencilerinin başarılı olmalarnı istiyorlarsa okula bakış açılarını olumsuzdan olumluya çevirmelidirler.Öğrencinin okuldaki gelişimi ailenin eğitime verdiği önem ile ilişkilidir.
Başarılı öğrenciler incelendiğinde okul ile ortak program üzerinde görüş birliği içinde düzenli iletişim içinde bulunan , ortak anlayış içinde çocuğuna eğitim desteği sağlayan velilerin çocukları daha başarılı olduğu görülüyor.
Öğretmenler;"Öğrenci ne tür bir eğitim ortamında yaşıyor?Aileler çocuklarının ödevlerini yapmalarına nasıl yardım ediyor?Aileler okulu ve öğretmeni eleştiriyorlar mı?Çocuklarının derslerle ve arkadaşlarla olan iletişiminiönemseyip öğreniyorlar mı?Gibi sorulara yanıt ararlar.Okula görüşmeye gelen veli bu soruların cevabını öğretmenle paylaşmalıdır.
veliden okula geldiğinde alınacak bilgiler şunlardır.
-Öğrenci hakkındaki görüşleri
-öğrencinin önceki yıllarda başarıları.
-Evdeki ders çalışma ortamı, süresi ve uyumu.
-Ev dışında geçirdiği zaman ve yer.
- Televizyon izleme süresi.
-Geçirdiği hastalıklar.
-Anne baba sağ mı ölümü, özmü üvey mi.
-Velinin okuldan beklentileri nelerdir.
Öğretmenin veli ile paylaşması gerekenler.
-Öğrencinin notları ve başarı durumu.
-Öğrencinin başarılı olduğu dersler ve yetenekler.
-Öğrencinin;idare, öğretmen ve arkadaşlarına tavırları.
-Öğrencinin arkadaş ve arkadaş grupları.
-Öğrencinin kişisel özelliği.
-Sınıf geçme sistemi.
-Okulun disiplin sistemi.
-devam durumu.
-Ders dışı başarılı olduğu faaliyetler.
-Öğrencinin önceki ve şimdiki başarısı.

Ülkemizde 1946 yılında hazırlanan Okul Aile Birliği Yönetmeliği gelişmiş ülkelerden farklı olmamakla birlikte içerik açısından yetersiz kalmış olduğu gözlenmiştir.Bu yüzden Veli-Öğretmen görüşmeleri incelenmiştir.Bu arştırma alt-gelir düzeyi ve üst-gelir düzeyi, orta gelir düzeyini temsil eden katılımcılarla yapılmıştır.Buradan çıkan sonuç aşağıdadır.
1-Okul Aile görüşmeleri öğretmen, öğreci veveli görüşmeleri olarak yeniden düzenlenmelidir.
2-Düzenlenmiş öğretmen -öğrenci-veli görüşmeleri eğitim programlarında yönlendirme boyutunda yer almalı.
3-Fiziki mekan ve zaman sorunlarını aşabilmek amacıyla her branş için öğretmenler(çalışma)odaları oluşturabilir.Her branşın başkanıda müdüryardımcısı olarak atanabilir.
4-Öğretmenlerin çalışma saatleri derse girme, ofis saati ve görüşme saatinden oluşur.Ofis saatleri ders hazırlama, kağıt okuma, öğrenci dosyalarını hazırlama ve diğer işler için kullanılır.Görüşme saatleri ise öğrenci- veli görüşmesi yapılır.
5-Danışman öğretmen ve öğrenci ayda bir kez, öğrenci veli danışman görüşmesi ise iki kere olmalıdır.
Veli- Öğretmen görüşmeleri belli bir prosedüre oturtulmalıdır.Çünkü, velilerimiz ocuklarının notlarını öğrenmeleri çocuklarının durumunu öğrenmesi manasına gelmez.Veli okulun idaresi ,programı,veöğretmenle işbirliği içinde olmak zorundadır.Başarısız öğrencilerde görülen özelliklerin içeriği incelendiğinde okul ile işbirliği ve öğretmen ile işbirliğinin olmaması yatmaktadır.
Artık,bildiğimiz bir gerçek var.Hayatta ve eğitimde başarılı olabilmek için kişinin kendini tanıması gerekiyor.Kendini tanımadan avantajlarını ve dezavantajlarını bilmeden hayat yoluna giremezsiniz.Neyazıkki velilerimiz çocuklarını tanımıyorlar.Öğretmenleri ve okulun,rehberliğin tanıtım için düzenledikleri programlara katılmıyorlar.Sadece notlarını öğrenip gidiyorlar.
MEB.bU KONUDA ÇALIŞMALAR VE ÇÖZÜM YOLLARI ÜRETMEK İÇİN BAZI GEREKEN KOŞULLARI ARAŞTIRMA YAPARAK AÇIKLAMIŞTIR.BU SONUÇLAR YAZIMIN İÇERİSİNDE YER ALIYOR.
Veliler okula gidecekleri zaman morallerinin yerinde olmasına ve ön yargılı olmamaya dikkat ederek okula gitmelidirler.Öğretmen hakkındaki olumsuz düşüncelerini çocukları ile paylaşmamalılar.Öğretmenden çocukları hakkında sadece ders değil arkadaş ilişkisi,sosyal faaliyetleri ve becerileri üzerindede bilgi almak zorundadırlar.Öğretmen ve idare ile işbirliğine girmeyen velinin çocuğu çoğunlukla başarısız olur.Amaç çocuğun gelişim alanlarını tesbit edebilmektir.
HAYATIN AMACININ KENDİNİ TANIMAK VE GELİŞTİRMEK OLDUĞUNU UNUTMAMALIYIZ.
 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..