Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
 

Velilere dikkat!

Velilere dikkat!
 

"Yap ödevini, derslerini bitir!"

"Başka ne işin var ki senin?"

"Kendi emeğine acımıyorsun bari bizim emeğimize acı."

"Bak Erhan Amca'nın kızı şöyleyken böyle yapmış, nazar değmesin, canavar gibi..."

Ah ah ! Ah benim ebeveynlerinden çeken öğrenci çocuklarım. Daha 6 yaşında küçücükken sabahın köründe kalkmaya başladınız, anasınıfı denen bir kurumda annenizin koynuna doyamadan sınıfla ve sınıflandırmayla karşılaştınız.

Derken şartlar gitgide zorlaştı, artık çevrenizdeki her arkadaşınız bir rakibe dönüştü. Anneniz sizden çok komşularınızın çocuklarını gözetlemeye, onların aldığı başarıların faturasını size kesmeye başladı. Ailelerinizi ana baba gibi değil bir komutan gibi göremeye başladınız.

Siz bitmez tükenmez bir savaştaydınız, cephe gerisinde aileniz.

Ama siz zaten sorumluluklarınızın bilincindeydiniz, öyle olmasa geçtiğiniz seviyeler havadan mı gelmişti? Bu da ailenize yetmedi, "daha fazla çalış, çalış, yap ödevini, yetmedi test kitaplarına giriş. Ye bitir hepsini".

Siz yapmıyor muydunuz ödevinizi, size verilen dersleri? Sınıfta pasif miydiniz? Öğretmeniniz sizden şikayetçi miydi?

Öyleyse aileniz sizi uyarmakta haklıydı, sonuçta sizin geçtiğiniz yollardan onlarda geçmişti. Hatta kendilerine sorun "Onlar zamanında böyle miydi? Siz şimdilerde baya iyi şartlara sahipsiniz"

Doğrudur onlar zamanında şartlar böyle değildi. Onlar zamanında internet diye bir şey yoktu, televizyon bile sayılı evlerdeydi. Kitaba, gazeteye kolay ulaşılamıyordu belki; ama onlar zamanında işsizlik de bu kadar çok değildi. Herkesin üniversite mezunu olması gerekmiyordu. En azından paldır kültür de olsa işleyen bir eğitim sistemi vardı.

Yanlış anlamayın öğrenci kardeşlerim ve onların aileleri, sizleri bir isyana teşvik etmiyorum. Sadece birbirinizi iyi anlayın, sorunları zamana uygun çözümlerle analiz edin. Tüm zorluklar aşılacaktır.

Zaten zor diye birşey yoktur, zor; basit şeylerin bir bileşkesidir.

 
Toplam blog
: 117
: 1067
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

1980 yılında Mersin'de doğdum, bütün eğitim öğrenimimi Mersin'de tamamladım. Yetmedi, işimi de Mersi..