Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '12

 
Kategori
Futbol
 

Ver Lefter’e yaz deftere…

Ver Lefter’e yaz deftere…
 

Ben çocukluğumdan beri Beşiktaş’ı tutarım.  Fanatik değilimdir. Oyuncuları kimlerdir, kaç şampiyonluğu vardır,  hangi takımlara kaç gol atmıştır bilmem.  Ama Beşiktaş’a farklı bir sevgi duyarım. Galatasaray’a da sempati beslerim. Çocukluk ve ilk gençlik çağımda Beşiktaş takımı bana garibanların takımı gibi gelirdi. Fenerbahçe ise zenginlerin… Bu düşünceye nereden kapıldım bilmiyorum ama böyle düşünüyordum. Belki de hâlâ da bu düşünceyi beynimin bir köşesinde saklıyorumdur.

Bana göre spor özellikle de futbol,  günümüzde amatör ruhunu kaybetmiştir.  Futbol şirketleri, affedersiniz kulüpleri halka açık birer dev kuruluşlar haline gelmiştir. Kendi medyaları olan, kulüp malzemelerinin satıldığı mağazalara sahip bu ekonomik kuruluşların birbirleri ile yapmış olduğu maçlar ise benim için fazla bir anlam ifade etmemektedir.  Ülkeme bir Avrupa ya da dünya şampiyonluğu getiremeyen bu dev takımların, yabancılarla olan maçlarını eskiden seyrederdim, artık seyretmiyorum.  

Futbolculara, özellikle de yabancı futbolculara ödenen ücretler trilyonlara ulaştıkça uluslar arası sahalarda başarı kazanma şansımız o oranda azalmaktadır… Hal böyle olunca da günümüzün milyarlık altın ayakları, eskinin çubuklu formalı, bez ayakkabılı futbolcularını aratır olmuştur.

İşte o çubuklu formalı, bez ayakkabılı futbolculardan bir dev’i, Lefter Küçükandonyadis’i  ne yazık ki kaybettik.  Farklı taraftarların bile sevgi ve hayranlığını kazanmış, yaşayan en büyük efsane futbolcumuzu da sonsuzluğa uğurladık.

Bu millet ona o kadar değer verdi ki bildiği, aklının erdiği en büyük unvanı hediye etti:

Ordinaryus…

Belki de bu acı kayıp, günümüz futbol otoritelerinin, şimdiki altın ayakların neden birer Lefter olamadığını, milletin neden bir başka futbolcuya “Ordinaryus” unvanını vermediğini düşünmelerine sebep olur.

Tribünler söyledi binlerce kere

  Ver Lefter’e yaz deftere

  Bitti kalem doldu defter

  Bu âlemde kral Lefter...”

 Futbol âleminin kralı, en büyük Fenerbahçeli Lefter’e Allah’tan rahmet, ailesine, futbol camiasına ve tüm sporseverlere baş sağlığı diliyorum.

 Tülay Hergünlü

İstanbul, 15 Ocak 2012

 

 
Toplam blog
: 516
: 1080
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

1955 Ankara doğumluyum. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunuyum. İstanbul'da uzun yıllar..