- Kategori
- Pazarlama
Veri tabanlı pazarlama
Veri tabanlı Pazarlamanın önem kazanmasını Customer Relationship Management (Müşteri İlişkileri yönetimi) sağlamıştır.
Veri tabanlı pazarlama ile müşterinin hangi ürünleri ne kadar ve ne kadar sıklıkla satın aldıklarını yani satın alma alışkanlıklarını , hobilerini, eğitim seviyesini, sosyal durumuna hakim olunabilir.
Veri tabanlı pazarlamanın yararlarına gelince ;
Pazarlama bütçesinin daha etkin bir şekilde kullanılmasını sağlar.
Müşteri ile sağlam ve uzun süreli bir ilişki kurmaya yardımcı olur.
Müşteri memnuniyetini arttır.
Mevcut ve potansiyel müşteriler hakkında çok değerli bilgilerin elde tutulmasına olanak verir.
Yeni ya da mevcut ürünün geliştirilmesinde yardımcı olabilir.
Veri tabanlı pazarlama sayesinde pazarlama faaliyetleri ölçülebilir.
Müşteri ihtiyaçlarının önceden tahmin edilmesini sağlar.
Kaybedilmiş müşterileri kazanılmasında yardımcı olur.
Müşteri veri tabanında bulunması gerekenler verileri şöyle sıralayabiliriz;
Demografi;
Cinsiyet
Yaş (Doğum tarihi)
Medeni Durumu (Evli ise; evlilik tarihi, eşinin adı, soyadı, eşinin doğum tarihi, eşinin eğitim ve mesleği, çocukları varsa; çocuklarının doğum tarihi, çocuklarının eğitim durumu...)
Eğitim durumu
Meslek
Gelir
İletişim Bilgileri;
Adres (Ev ve iş adresi)
Telefon (ev, iş ve cep telefonu)
E-mail
Sosyo ekonomik yapı;
Sosyo ekonomik statü
Sahiplik (Ev, araba, elektronik eşya)
Hobi ve ilgi alanları;
Medya Tercihleri;
Televizyon
Radyo
Dergi
Gazete
İnternet
Alışveriş alışkanlıkları
Alışveriş sıklığı
Alınan ürün veya hizmet
Alınan ürün veya hizmetin miktarı
Veri tabanlı pazarlama ile müşterinin hangi ürünleri ne kadar ve ne kadar sıklıkla satın aldıklarını yani satın alma alışkanlıklarını , hobilerini, eğitim seviyesini, sosyal durumuna hakim olunabilir.
Veri tabanlı pazarlamanın yararlarına gelince ;
Pazarlama bütçesinin daha etkin bir şekilde kullanılmasını sağlar.
Müşteri ile sağlam ve uzun süreli bir ilişki kurmaya yardımcı olur.
Müşteri memnuniyetini arttır.
Mevcut ve potansiyel müşteriler hakkında çok değerli bilgilerin elde tutulmasına olanak verir.
Yeni ya da mevcut ürünün geliştirilmesinde yardımcı olabilir.
Veri tabanlı pazarlama sayesinde pazarlama faaliyetleri ölçülebilir.
Müşteri ihtiyaçlarının önceden tahmin edilmesini sağlar.
Kaybedilmiş müşterileri kazanılmasında yardımcı olur.
Müşteri veri tabanında bulunması gerekenler verileri şöyle sıralayabiliriz;
Demografi;
Cinsiyet
Yaş (Doğum tarihi)
Medeni Durumu (Evli ise; evlilik tarihi, eşinin adı, soyadı, eşinin doğum tarihi, eşinin eğitim ve mesleği, çocukları varsa; çocuklarının doğum tarihi, çocuklarının eğitim durumu...)
Eğitim durumu
Meslek
Gelir
İletişim Bilgileri;
Adres (Ev ve iş adresi)
Telefon (ev, iş ve cep telefonu)
Sosyo ekonomik yapı;
Sosyo ekonomik statü
Sahiplik (Ev, araba, elektronik eşya)
Hobi ve ilgi alanları;
Medya Tercihleri;
Televizyon
Radyo
Dergi
Gazete
İnternet
Alışveriş alışkanlıkları
Alışveriş sıklığı
Alınan ürün veya hizmet
Alınan ürün veya hizmetin miktarı