Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '18

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
189
 

Vesvese

Vesvese
 

Herkese Merhaba,
Vaktim oldukça sizlere aldığımız eğitimler doğrultusunda bazı egzersizler, taktikler veriyor olacağım.

Danışanlarımızın çoğunun bana sorduğu, içinde bulunduğu durumdan rahatsız olduğu bir konu vesvese. Daha önceki yazılarımdan da hatırlayacağınız gibi; zihin ve beden beraber çalışır. Zihninizde birden fazla endişe, kaygı dolu düşünce dolaşırken kendinizi mutlu ve zinde hissetmeniz neredeyse imkansızdır.

Beyin ise hayatta kalmaya odaklıdır. Yaşamı sürdürebilir hale getirmek için sürekli tetiktedir ve niyeti bizi korumak, uyarmaktır. Ancak bunu bazen çığırından çıkmış bir şekilde yapar. Kontrol mekanizması sınırlarını aşar, olmamış tehlikeleri de olacakmış gibi bir ciddiyetle vücut kimyasını değiştirir.

Bu durum zamanla kiminde anksiyete , kiminde kaygı bozukluğu – panik atak, kiminde taşikardi olarak ortaya çıkar. Halbuki durum bu safhaya gelmeden müdahale etmek mümkün.

Öncelikle günde 10 dakikalık meditasyon egzersizlerine başlayalım. Müzikli yada yönlendirmeli meditasyon yerine sadece nefese odaklanalım.

Nefesinize kulak verin! Sadece 10 dakika nefesi dinleyip, diğer düşüncelerden özgürleşin.

Göğsünüzün tam ortasında bir mucize saklı! Timüs Bezi! Yani mutluluk hormonu Doğduğumuzda ceviz kadar olan timüs, yetişkinliğe geldiğimizde bezelye tanesi kadar küçülüyor.

Stres çağımızın hastalığı olarak nitelendirilmeye devam ettikçe serotonin, endorfin salınımı düşecek, gülümseme hayatımızdan silinecek. Böyle durumlarda ilk etkilenen organımız da timüs olacak kuşkusuz. Kaygı seviyesi düşük ve stresten uzak olan yaşlılarda yapılan çalışmalarda timüs büyüklüğünün erişkin dönemdeki boyutunda bulduğu bulunmuş. Hayattan zevk almama, aşırı sinirlilik, duygu durumunda ani değişiklikler, olaylar karşısında aşırı alınganlık ve hasssaiyet timüsün aktivitesindeki bozulmaların habercisidir. Bu nedenle timüs üzerine uygulanabilecek 8 şeklindeki masaj ya da darbeleme, dilin damağa değdirilmesi ile timüsü dışardan uyarmak mümkün.

Refleks terapiyi deneyin!
Aynı zamanda Refleks Terapi yöntemi ile timüs üzerine yapılan çalışmalar da timüs fonksiyonları üzerinde olumlu sonuçlar sağlamaktadır. Hatta evde her gün 10 dakika zamanınızı ayırarak yapacağınız basit dokunuşlar ile timüsü uyarıp aktivasyonunu daha uzun süre koruyabilirsiniz. Tabii ki bol bol gülmek en kolay yöntemlerden bir tanesidir

Gülümseyin!
Gülümsediğinizde beyin otomatikman herşey yolunda mesajı alacaktır ve zihin – beden dengenizi sağlaycaktır.

Bol su tüketin!
Sebebsiz baş ağrıları ile boğuşuyorsanız ve bedeniniz gerginse bolca su tüketmeye özen gösterin.

Açık hava yürüyüşleri yapın. Sosyal medya ve telefona yüklediğiniz oyunlardan, haberlerden günde en az bir saat bağımsız kalın.

Daha fazla bilgi için tabii ki bize ulaşın

sevgiler

Kuantum Yaşam ve İlişki Koçu
Merve Açar

www.acaryasamkocu.com
ınstagram : acaryasamkocu
Facebook: Acar Yaşam Koçluğu



 

Şahin ÖZŞAHİN bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu anlamlı bilgilendirme yazınız için çok teşekkürler. Esen kalınız .

Şahin ÖZŞAHİN 
 23.05.2018 23:49
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 668
Toplam yorum
: 3225
Toplam mesaj
: 35
Ort. okunma sayısı
: 1752
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster