Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '17

 
Kategori
Futbol
 

Veysel hocaya hakkımı helal ediyorum!...

Veysel hocaya hakkımı helal ediyorum!...
 

Hıncal Uluç bir zamanlar altın devrini yaşayan Mustafa Denizli için ''Mustafa'yı Mıstık yapamazlar'' demişti
Tudor Veselinoviç'di adı ama biz onu fazla bizden bulduğumuzdan Veysel Hoca yapmıştık Adam hiç de rahatsız olmamıştı... 
Futbol oynadığı dönemler eski Yugoslavya'nın gelmiş geçmiş en çok gol atan futbolcusu. 
1984 yılında Fenerbahçe'yi şampiyon yaptı. Gitti. Sonra 88-89 da Fenerbahçe'yi bu kez rekor golle şampiyon yaptı. 
Kendisi hakkındaki söylentilerin en matrağı da son senesinde yardımcılığını yapan ve kendisi gibi o zamanlar at yarışına ilgisi olduğundan Rıdvan Dilmen ile yedek kulübesinde 6 lı ganyan yaptığıdır!!.. 
Veysel Hoca görev yaptığı süreler içinde sakinliği ile Fenerbahçe'li taraftarlar tarafından çok sevilmişti. 
Bir maçtan sonra canlı yayında röportaj yaparken ceketinin arka tarafından onu çekenleri görmüştüm... 
Fenerbahçe'deki son yılında 1989 da ben de Yeldeğirmeni-Kadıköy'de oturduğumdan sabah Kadıköy çarşısına inmiştim.
O zamanlar Kuru kahveci Mehmet Efendi sırasındaki şimdi Makarnacı olan dükkan Batu ekmek fırınıydı... 
Buradan ekmek almak için girdim. Aaa bir baktım Veysel hoca... 
5 liralık kuru pasta almış 100 lira uzatmış ama tezgahtar bozuk yok diyor... Veysel hoca ne yapacağını bilemiyor... 
Çıkardım 5 lirayı tezgahtara uzattım. Veysel hoca bu sefer parayı bana uzattı. Veysel hoca iyi Türkçe öğrenmişti. 
''Yok hocam tamamdır. Yalnız senden bir söz almak istiyorum''
-Nedir?. Diye sordu her zamanki sevimli haliyle..
-''Çarşamba günü Ankara''da Galatasaray'la Cumhurbaşkanlığı kupası maçınız var ya, işte o kupayı almadan gelmeyiniz!''
-Tamam. Söz dedi ama Kupayı 3-0 mağlup olarak kaybetmiştik... 
Veysel hoca Atina'da bir hastanede hayatını kaybetmiş...
103 golle şampiyon yaptığı oyuncuların çoğu cenazesine katılmış.. İyi insan iyi anılıyor... 
Şu fani ve kısa dünyada Veysel hocayla benim de bir anım olabilmişti. 
Hakkınızı helal ediyor musunuz?. Diye soran olsaydı,
Cevabım '' kuru pastana ödediğim 5 lira dahil bu kulüpten de aldığın bütün paralar helal olsun'' derdim!.. 
Toprağı bol olsun... 
 
Toplam blog
: 465
: 918
Kayıt tarihi
: 15.01.09
 
 

İstanbul doğumluyum.. İstanbul'un  tramvaylı döneminden bu şehirde yaşıyorum. Gençlik yıllarında ..