Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '07

 
Kategori
Müzik
 

Veysel ve müzik

Veysel ve müzik
 

Sessizliğin, insanlığın sesi büyük ozan, Aşık Veysel.


" İki kapılı bir handa, gidiyorum gündüz gece." Sanırım, yaşam bundan daha güzel ve yalın bir şekilde anlatılamazdı. Sazıyla, sözüyle, sesiyle karanlık dünyasından insanlığa ışıklar saçan büyük halk ozanımız Aşık Veysel' in ( 1894-1973 ) bu çok bilinen anlamlı, güzel dizeleri her müzikle buluşmasında daha bir ölümsüzleşiyor.

Veysel' in unutulmaz dizelerini seslendiren ve yorumlayan şarkıcılara, en son ve tesadüfen izlediğim; ATV' de yayınlanan Profesyonel adlı yarışma programının genç finalistlerinden Mert eklendi. Rock tarzında çok hoş ve güzel bir yorum getirmişti bu ölümsüz dizelere, Mert.

Büyük halk ozanımız Veysel, dizelerinin sevdalısı Anadolu topraklarında yaşayan insanlarca benimsendiğini ve çok sevildiğini, o uzun ince yol boyunca öğrenmiş ve yaşama daha sıkı bağlanmıştı; sadık yari kara toprağa kavuşmazdan önce. Sazıyla çalıp, yanık sesiyle söylediği ve doğaçlamadan çok derin bir çalışma ürünü türküler, aslında bizim göremediğimiz ama içinde var olan ışıkların dışa yansımasıydı. Sanırım bir gün dizelerinin, Rock tarzında söylenebileceğini asla düşünemezdi. Ne mutlu ona ki, bu günün gençleri hoşlandıkları tarz müzik eşliğinde onu daha yakından tanıyor ve benimsiyorlar. Ve ondan da önemlisi, Aşık Veysel' in yaşamla igili büyük felsefesini öğrenme fırsatını buluyorlar. Öyle bir felsefe ki; Veysel, tüm bir yaşamı içine alan, giriş ve çıkış kapılarının bizim irademiz dışında açıldığı ve aradaki boşluğu ise bir bakıma kendi irademizle doldurduğumuz, bir koca Han' dan bahsediyor.

Kim bilir, belki de, ileride Veysel' İn dizeleri Caz müziğine de uyarlanır, hatta belki klasik müziğe de, dostlar onu hatırladıkça; ne de olsa uzun ince bir yol bu..

Uzun ince bir yoldayım
Gidiyorum gündüz gece
Bilmiyorum ne haldeyim
Gidiyorum gündüz gece

Dünyaya geldiğim anda
Yürüdüm aynı zamanda
İki kapılı bir handa
Gidiyorum gündüz gece

Uykuda dahi yürüyom
Kalmaya sebeb arıyom
Gidenleri hep görüyom
Gidiyorum gündüz gece

Kırkdokuz yıl bu yollarda
Ovada dağda çöllerde
Düşmüşüm gurbet ellerde
Gidiyorum gündüz gece

Şaşar Veysel işbu hale
Gah ağlayan gahi güle
Yetişmek için menzile
Gidiyorum gündüz gece




 










 

 

 
Toplam blog
: 220
: 2018
Kayıt tarihi
: 02.07.06
 
 

Yazmak, ufkun da ötesine taşan engin bir serüven gibi gelir bana ve gençlik yıllarımdan bu yana v..