Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '17

 
Kategori
Deneme
 

Vicdan, merhamet gibi şeyler adaletsizlik nedeni; bunlar yüzünden adaleti uygulayamıyoruz

Vicdan, merhamet gibi şeyler adaletsizlik nedeni; bunlar yüzünden adaleti uygulayamıyoruz
 

Biz bugüne kadar menfaati için uğraşanın elini tutmadık, hak ve hukuk çerçevesinde herkes istediğini alsın dedik. Vicdan da hak terazisini bozuyor. Birinin var, birinin yok. Var varı hakkıyla almış, yok geride kalmış. Hukuken sorun yok; ama vicdan öyle demiyor. Bana ne vicdandan!

Alabilenin aldığı ve alamayanın alamadığı benim derdim değil; yol açık mı kardeşim bitti, benim işim bu. Eşit dağıtım yok, hak eden hak ettiği kadar; biz eşit miyiz ki haklarımız eşit olsun!

“Anladık Korkut Bey, insanlık dışı bir düzeni savunuyorsun; geride kalanın vur kı… na tekmeyi!”

Vicdan, merhamet gibi şeyler adaletsizlik nedeni… Bunlar yüzünden adaleti uygulayamıyoruz. Gözyaşını salıp dikiliyor karşımıza. Biz alamayanla değil alanla uğraşacağız, ne almış, ne kadar almış; fakirin kapısına terazi konmaz, yok ki neyi tartacaksın.

Adil bir düzen kurmuşsak niye alamadığı da bizim konumuz değil, adaletin uygulandığı yerde mağduriyet olsa bile adaletsizlikten söz edilemez. “Birinin milyonu var diğerinin bir şeyi yok” durumu adaletsiz bir durum olmayabilir. Tabii ki çakalların yolu kapatmaması şartıyla.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..