Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '08

 
Kategori
Sinema
 

Vicdan

Vicdan
 

http://www.sinemalar.com


Bir mahallede ya da küçük bir kasabada geçen hikâyelerin anlatıldığı filmlere bayılıyorum…

Babam ve Oğlum gibi İlk Aşk gibi…

DVD’sini bulduğum zaman da kaçırmıyorum… Vicdan filmini de benzer düşüncelerle aldım…(!)

***

Cuma gecesi Atilla Dorsay’ın “ <ı>Melodram türünde Türkiye’de yapılmış en iyi film!” dediği 45. Antalya Altın Portakal Film Festivali’ne damgasını vurmuş, başrollerini Nurgül Yeşilçay ve Murat Han’ın oynadığı “Vicdan” isimli filmi izledim…

Şimdi lafın burasında!

Bu yazıyı okuyan bayanlara bir soru sormak istiyorum…

Çocukluk arkadaşınızla, kocanızın ilişkisi olduğunu bilseniz… Birkaç defa sevişmelerine şahit olsanız ve tepki göstermeseniz en sonunda bir gün eve geldiğiniz de onları yatakta sevişirken yakalasanız ve kocanız “ hadi sen de gel” dese! Ne yaparsınız?

Gerçek hayatta böyle şeyler olmuyor ya, anlatılan film olduğu için olayın üzerine gidiyorum…(!)

Üç aşağı beş yukarı hangi cevapların geleceğini tahmin edebiliyorum…

Filmde ne oluyor ona bakalım!

<ı>Aydanur ( Nurgül Yeşilçay) ve <ı>Mahmut ( Murat Han)… Mahmut’un histerik saldırıları sonucu yatakta sevişmeye başlıyor… O sırada Mahmut’un karısı <ı>Songül ( Tülin Özen) odaya giriyor…

<ı>Ben tam kan çıkacak diye düşünürken…

<ı>Mahmut izleyicinin olmadığı bir pişkinlikle <ı>Songül’ü yatağa çağırıyor!

Sonra…

Belki bana sinir olacaksınız ama devamını yazmayacağım…

Daha önceki sinema yazılarında benzer hatalar yapmış ve yazıyı okuyup filmi izlemeye karar verenler tarafından eleştirilmiştim…

Filmin müzikleri Zülfü Livaneli’ye ait ve tek kelime ile harika

Yönetmen Erden Kıral.

Film, Hasan Özkılıç’ın yazdığı “Güzel Günler İçin” ve “ Bir Yanı Yaralı” adlı öykülerden uyarlanmış…

Kurgu Mustafa Preşava’ya ait..

İki hikâye tam olarak birbirini tamamlamış mı” diye sorarsanız?

Orası ve Mahmut’un filmin neredeyse yarısında, neden yarı çıplak dolaştığı tam bir soru işareti…

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..