Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '11

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Vicdanen red'dediyorum!

Vicdanen red'dediyorum!
 

internetten alıntı


Vicdanım bir kartal pençesinin altında, çaresiz çırpınmakta!

İncinen yüreğimi ise hiç sorma! 

O pespembe yanacıkları, çakmak çakmak gözlerindeki umut ışıkları ile buz sarkıtlarının korkutucu görüntüsü altında, Güneş’ten medet uman yavruları düşündükçe ve yaşam savaşında hastalıklara yenik düştüklerini okudukça, çaresizliklerine çare bulamayanları vicdanen red’dediyorum.

Yaşıtları, okul bahçelerinde, teneffüslerde ya da sokak aralarında sek sek oynarken, 13-14 yaşında evlendirilip de anne olan ve hastane köşelerinde ölüme yenik düşen küçücük kızların halini vicdanen red’dediyorum.

Ah O kadınlar! Çilekeş, kadersiz, talihsiz kadınlar! Eften püften, sudan sebeplerle, incir çekirdeğini doldurmayan nedenlerle fiziksel ve psikolojik şiddete maruz kalmalarını, namus kavramının kafalarına vura vura yalnız onlara mal edilmesini.

Töre kisvesi ardına sığınan er egemen toplum figüranlarınca, vahşete kurban edilmelerini vicdanen red’dediyorum.

İnsanlar!!! Yıkıp geçen depremin ardından, o yıkıntılar arasında güya barınma ve ısınma sorunları çözüldü diye anlatılan ve de incecik çadır bezlerinin altında; karda, buzda, ayazda,-18 derece soğuk altında, tir tir titreyerek, sabahı beklemelerini, uzanacak bir yardım eline, bir tas sıcak çorbaya muhtaç ve bu şartlarla yaşamaya mahkûm edilmelerini vicdanen red’dediyorum.

Bağrı yanık, gözü yaşlı şehit analarının acıları daha dinmemişken, kahpe bir kurşun ya da serseri bir mayın uğruna gazi olan evlatlarımızın yaraları iyileşmemişken, siyasi polemiklerle acıların derinleşmesine, yaraların kanatılmasına isyan ediyor ve vicdanen red’dediyorum.

‘’Hukuk, demokrasi, özgürlük’’ gibi kavramların ve uygulamaların içi boşalmışken, ‘’ Suçluluğu ispat edilene değin her insan suçsuzdur.’’ karinesi göz ardı edilerek, demir parmaklıklar ardında yaşamaya mahkûm edilen kalemlerin yaşam savaşı vermelerini ve adım adım sonsuzluğa itelenmelerini vicdanen red’dediyorum.

Kaçak elektrik kullanmakta hiçbir beis görmeyenlerin ülkeye verdiği zararı, onlardan değil de elektrik faturalarını hiç aksatmadan ödeyen masum ve sadık vatandaşın cebinden, kayıp kaçak oranı adı altında tahsil edilmesini vicdanen red’dediyorum.

Bu yazdığım satırlara itiraz eden var ise! Tüm itirazları da vicdanen red’dediyorum.

Ayşen Arslangiray Kura

17.11.2011/İzmir 

 
Toplam blog
: 533
: 1375
Kayıt tarihi
: 14.11.10
 
 

Aydoğdu; kızgın güneşinde Ağustos'un, sararmıştı altın sarısı başaklar. Kırlangıçların göç dansın..