Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '11

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Vicdani ret...

Vicdani ret...
 

 

Ülkemizin gündeminde vicdanı ret var...

Nedir bu vicdani ret...

Vicdani ret zorunlu askerlik yapmamakla ilgili...

Gerekçesi de: “Askerlik benim ruhsal yapıma göre değil, silahı ve silah tutmayı sevmiyorum, hele hele bir savaş olursa insan öldürmeyi de vicdanım asla kabul etmez... Bu nedenlerle zorunlu askerliği reddediyorum. Askerlik bana göre değil... Ben bunu bir insan hakkı olarak görüyorum ve bu zorunlu askerlik hizmetini reddediyorum””  anlayışına dayanıyor...

Avrupa Konseyi bu konuda bir düzenleme yapmıştı... Türkiye ve Azerbaycan bu karara katılmamıştı... Şimdi Avrupa Konseyi Türkiye’ye bu konuda bir düzenleme yapması için bir baskı uyguluyor... AKP Hükümeti de bu konu üzerinde bir düzenleme yapmaya çalışıyor...

Bu sorun ülkemizde tartışılıyor... Avrupa ülkelerinde vicdanı reddi uygulayan ülkelerde, zorunlu askerlik yapmayanlar için kamu görevlerinde zorunlu olarak çalıştırılma uygulaması yapılıyor... Örneğin Finlandiya’da askerlik 6 ay... Askerliği yapmayanlar –reddedenler- 13 ay kamu görevlerinde zorunlu olarak çalıştırılıyorlar...

Her ülkenin şartlarının farklı olduğunu düşünüyorum... İnsan hakları konusunda ise ülke farkı gözetmeden her insanın evrensel değerler ölçüsünde eşit haklara sahip olduğu düşüncesindeyim...

Dünyamızda askerlikle ilgili anlayışlar günden güne değişmektedir... Bilim ve teknik askerlik anlayışındaki geleneksel anlayışları değiştirmektedir... Bazı ülkeler paralı askerliğe, profesyonel askerliğe geçmiş durumdadırlar... Ülkemizde de bu konuda çalışmalar yapılmaktadır...

Bu tartışmanın neresindesiniz diye soracak olursanız, doğrusu bu konuda benim de kafam karışık... Asker yapımızı hep ön plana çıkaran, asker millet kavramlarının artık değişime uğradığı düşüncesindeyim...

Vicdani reddi tüm ülkeler- özellikle de komşularımız- uyguladığı süreçte bir sorun yaşanmayacağını düşünüyorum... Ayrıca çok asker bulundurmakla profesyonel asker bulundurmanın farkını da kavramalıyız...

Tartışmaları izliyorum... Bu konunun tartışılmasını çok yararlı buluyorum... Neticede ülkemizin çıkarları da gözetilerek evrensel değerlere, insan hakları niteliği kazanan yeni durumlara uyum sağlamamız gerektiğini düşünüyorum... Hükümetin bu konuda yapacağı çalışmaların tam detayları ortaya çıktığı zaman daha sağlıklı yorumlar yapabiliriz...

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..