Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '11

 
Kategori
Güncel
 

Vicdani ret bize uyar mı, uyar...

Hızla değişen gündemimizde şimdi de"  Vicdani Ret " olayı var. Efendim vicdani ret; " ben insan öldüremem o nedenle askerlik bana göre değil, beni muaf tutun, ya da bana başka işler verin onu yapayım, benim dini inancım, ahlak anlayışım ve vicdanım insan öldürmeme uygun değil" demek.

İlk bakışta çok insanca bir yaklaşım gibi algılanıyor. Öyle ya, böyle birinin eline silah verip hadi şu düşmanı öldür demek olacak iş mi? Olmaz elbette. Avrupa Birliği de bunu uyguluyorsa bizim neyimiz eksik? Elhamdülillah müslümanız, vicdan desen en üst seviyede, ahlak? ooo en kalitelisi var. O halde "Vicdani ret " bize uyar mı?.. uyar, uyar... Tez zamanda çıkartılır bu yasa ve uygulanır ama kime, nasıl uygulanır?

Bu insanlar, yani vicdani retçiler yarın etnik kökenleri nedeniyle böyle bir talepte bulunabilirler mi? Bulunurlarsa bunlara yaklaşım ne olur?

Töre cinayeti işleyen, azmettiren, yüksek vicdan ve ahlak sahibi vatandaşlarımızın böyle bir taleple gelmeleri halinde yaklaşım ne olur?

Depremleri bir nedene (Gölcük depremi, Van depremi)  bağlayıp sevinenler talep ederse nasıl karşılanır?

Hayvanlara eziyet edenler talep ederse uygun bulunur mu?

Bu yasanın hazırlanmasında eminim konunun uzmanları çok detaylı bir hazırlık içindedirler. Yasanın son halini yakında hep birlikte göreceğiz. Umarım Kamu Vicdanını kanatmayacak bir düzenleme olur...

16.11.2011

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..