Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Vincent Van Gogh

Boşuna Vincent Van Gogh olunmuyor.

Köy tablosu için köyde yaşamış, şivesini değiştirmiş.

 

Sanatçı olmanın hassas durumları vardır. Artistlerin yani özellikle sinema-filmlerinde oynayacak oyuncular canlandıracakları karakterler için onların yaşamlarını incelerler. Onlar gibi olmak için onlarla yaşarlar.

Dahası bir deliyi canlandıracak bir aktör akıl hastanesine gider ve dahi kalanlar olduğunu bilirim. Yine doktor rolü için günlerce hastanelerde olanlar, sporcu için spor yapanlar. Yine müzisyeni canlandırmak için enstrüman çalmayı öğrenenler ve bunun gibi birçok yapılanlar olduğunu biliyorum.

Ben bir yazar olarak kurguladığım yerler gibi, daha bir derinlemesine anlatmak istediğimde o yerleri görmek isterim. İncelerim. İyi gözlemler, iyi dinlerim.

 

Bir araştırmamda bir şey öğrendim.

Bir ressamın yapacağı tablolar için gözlemi gerektiğini elbette bilirim lakin o çalışmaları yapmak için oralarda yaşadığını açıkça bilmiyordum.

Ünlü ressam, Vincent Van Gogh köylü teması üzerine resim çalışmaları yapmak için uzunca bir süre köylülerin içinde yaşamış, onlar gibi davranmış. Hatta konuşmasını, şivesini bile değiştirmiş. Güneşin altında hasat kaldırmış ve çobanlık yapmış.

 

Bu ne dedirtiyor bizlere.

Boşuna Vincent Van Gogh olunmuyor.

 

 

Nazan Şara Şatana Araştırmaları…

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....