Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '11

 
Kategori
Kitap
 

Virginia woolf

Virginia woolf
 

Yılbaşının hemen ertesi günü kütüphaneyi karıştırırken buldum o kitabı. Virginia Woolf’tan yazarlık dersleri. Yazarı Danell Jones. Jones, yirmi yıldan fazla yazarlık dersleri veren bir akademisyenmiş. Woolf’un yazdıklarından yola çıkarak, yazarlık dersleri verdiğini düşünmüş ve bunları kaleme almış. 

Kitap 2008 Mayıs ayında Timaş yayınlarından çıkmış. O dönemde okunmuş ve kütüphanemin bir köşesine bırakılmış. Kitabı tekrar bulunca enikonu sevindim ve tekrar okumaya başladım. Zaten hepi topu yüz otuz sekiz sayfalık kitap. Biraz da hararetli okuyunca kısa sürede bitti. Sonra düşüncelerim Woolf’a Mrs Dalloway’ına bilinç akışı yöntemine gitti gitti geldi. 

Ne demişti o çok bilinen romanı Mrs Dalloway’ın bir yerinde? “Aşk da yok ediyordu bir sürü şeyi, güzel olanı, doğru olanı yıkıyordu.” 

Dahası aşkla dini karşılaştırmaktan çekinmemişti. Yine romanın bir yerinde “Ama aşkla din, yok ederlerdi bunu” diyecekti Clarissa. Sonra devam edecekti “Ruhun bu dokunulmazlığını” Duygularını düşüncelerini, iç çatışmalarını Clarissa’yı anlattıracaktı. Mrs Dalloway’da. 

(“Yaşamı ve ölümü vermek istiyorum diyecekti bu kitabı için, sağlığı çılgınlığı; toplum düzenini eleştirmek istiyorum, işler halinde, en yoğun biçimde.”iletişim yayınları kitap arka kapaktan alıntı) 

 
Toplam blog
: 261
: 335
Kayıt tarihi
: 30.08.10
 
 

Anadolu Üniversitesi İşletme fakültesi mezunuyum. Çeşitli kuruluşlarda muhasebe ve dış ticaret or..