Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '10

 
Kategori
Müzik
 

Virtüözün ölüm yıl dönümü..

Virtüözün ölüm yıl dönümü..
 

Bir gün gelir, herkes kendi yoluna gider. Her şey nasıl başladıysa öyle biter.


Genç aşıktık bizler, Yavuz Çetin dinler, Yavuz Çetin söylerdik. 'Onun şarkısı' ile başlardı hayat ve 'Her şey biter' ile son bulurdu. Aynen kendisinde de olduğu gibi. 'Erkeğin olmak istiyorum' derdi, 'seni çok istiyorum... Severdi herkes birbirini, onun şarkılarında ve dünyalar kadar.

1970 doğumlu, Samsunlu ve on dört yaşında Hasan Cihat Örter'den blues dersleri alan Yavuz'um Çetin'im, on yedi yaşına gelince İstanbul ve güney sahillerinde çalışmaya başlaya profesyonel bir gitarist olur. Hatta hatırlarsınız, Ercan Saatçi'yle i will cry şarkısını. Aslında Yavuz Çetin'i bilmeseniz bile çok yerden hatırlarsınız. Göksel'in 'sabır' parçasından, Kıraç'ın 'bir garip aşk bestesi'nden, Soner Arıca'nın 'ayrılık'ından...

Her neyse, Labirent adlı bir grupla çalışırken Yıldız Teknik'in yarışmasına katılır ve ödül yağdırır kendine. E müzik bu. Tüm vaktini almalı bir insanın ki, sadece bu da yetmez bir Yavuz olmak için, üniversiteyi bitiremez tabi. Sıra geldi 'baba' adamımıza: Batu Mutlugil. Duman'ın gitaristlerinden Batuhan Mutlugil'in babacığı. Ve bir efsane Blue Blues Band!

Çoğu kişi ona hala 'Türk Jimi Hendrix' der. İşte Türk jimim Fuat Güner ile tanışır. Yukarda da yazdığım gibi bir çok ünlünün albümünde çalışır, reklam müzikleri yapardı.

En sonundaysa Stop Müzik'ten "İLK" albümünü çıkardı. İzleyenler yine hatırlar 'propaganda' filminin o eşsiz müziğini. İşte o müziği Erkan Oğur ile beraber yaptılar.

Sene 1999, TMC'den "SATILIK" albümünü de çıkarmayı planlıyordu Yavuz. Maddi sıkıntılar almış başını gidiyordu. E tabii istediği şekilde bir albüm çıkarmak da kolay değildi. Albümün çıktığını gözleriyle göremeden, her şey biter dedi ve bizleri boğazın suları için terketti.(yıl 2001)

Rahat uyu üstad, biz hala senin şarkılarınla yaşıyoruz. Hatta eski erkek arkadaşım aşıktı senin müziğine, onun sayesinde tanıdım seni, o gitse de ben seni bırakamadım. Acı vermedi hiç bir zaman müziğin. Aksine hayran bıraktı. Bir defter yapmıştım ona kalın bir ajanda. Senin hiç bir yerde tam özgeçmişini bulamamıştım. Günlerce araştırdıktan sonra gerek röpörtajlardan gerekse yüzeysel Yavuz Çetin anlatımlarından seni çıkarıp, sayfalarıma döktüğüm, ellerimin yazmaktan acıdğı günleri bilirim. Her sene senin mezarına yürüyen onlarca genci bilirim.

Sen rahat uyu yine, biz hala senin müziğinle büyüyüp, aşık olan, büyük ihtimal de onunla ölecek olan bir nesiliz. Ruhun şaad olsun!

İlk... (Stop Productions) (1997)

Erkeğin Olmak İstiyorum
Bilmem Neden İnat Ettin
Sahil
Bodrum Gecesi Yüzünden
Kimse Bilemez
Gecenin Rengi
Ağlamayı Sevmem
Çok İstiyorum
Onun Şarkısı
Hisset Beni
Fanki Tonki Zonki
Dünya (Enstrümantal)
Satılık(tmc)

Cherokee
Benimle Uçmak İster misin?
Oyuncak Dünya
Bul Beni
Sadece Senin Olmak
Yaşamak İstemem
Kurtar Beni
Köle
İstanbul'a Ait
Herşey Biter (wikipedia dan alıntıdır şarkı listesi)

 
Toplam blog
: 58
: 402
Kayıt tarihi
: 06.04.10
 
 

Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi Mezunuyum. ..