Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '08

 
Kategori
Yılbaşı
 

VİSKİLİ HİNDİ DOLMASI

VİSKİLİ HİNDİ DOLMASI
 

Yılın son günü...Geldi gelecek derken uğurlamaya saatler kaldı..İyi dilekleri, hayalleri, yeni yıla ertelerken anımsamak istemediğimiz her şeyi giden yıl da bırakma temennisindeyiz. Yılbaşı olur da yemek tarifleri olmaz mı? Hindi tariflerini görünce Pirmete'nin kendine özgü tarifi geldi bugün aklıma..Olmazsa olmazdı..Rica ettim kırmadı benim de konuğum olmayı..

Keyifle ,sağlıkla, hepsi olmazsa da beklentilerimizin bir kısmının gerçekleşeceği güzel bir yıl diliyorum...

Fazla söze gerek yok...İşte meşhur tarifi, akıcı üslubu ile Pirmete...

Yılbaşına az kaldı. Herkes çam ağacı, mum, eşe dosta hediye peşinde koşturuyor. Hindi (culuk), kaz arayanlar var. Millî Piyango biletleri, çerez merez, demlenmelik sıvılar yok satıyor. Kriz mriz kimsenin umurunda değil. Herkes mükemmel bir yılbaşı geçirip 31 Aralık günü, gecenin bir saatinde oryantalleri seyretme hazırlığında.

Bendenizin geçen yılbaşından kalma bir hindi dolmam var derin dondurucuda. Viskili. Isıtıp yiyeceğim o gece.

Ben bu yazımı iki yıldır ısıtıp ısıtıp (bunun adına güncelleme diyorlar günümüzde) yeniden okuturum MB ahalimize.

Tarifini vereyim. Bildiğim tek yemek de budur zaten. Kolaydır yapması. Çok da lezzetli olur. Bekâr hemcinslerime özellikle öneririm.

Levazımatı şudur:

- 6 kişi için yaklaşık 4 kiloluk bir adet Haymana hindisi

- 1 şişe kaliteli viski (Coni Vookır’ı öneririm)

- 2 adet havuç

- İhtiyaca göre tuz ve karabiber, biraz zeytinyağı

- Makara ipinden biraz kalın, sicimden biraz ince yeterli uzunlukta ip

- Bir adet yağlama fırçası

- Buzdolabında hazır buz

- Bir adet mini fırın

- Bir adet televizyon

- Bir porsiyon iştah

- Güleryüz, yaşama sıcak bakış

Hazırlanışı şöyledir:

- Havuçları yıkayıp soyuyorsun, sonra boylamasına ince uzun şeritler halinde kesiyorsun.

- Havuç şeritlerini muntazam aralıklarla hindinin üzerine yapıştırır gibi yerleştiriyor, sonra hindinin çevresinden çeşitli yönlerden ipi dolaştırarak havuçları hindiye sabitliyorsun ve ardından zevkine, ihtiyacına göre tuzlayıp karabiberliyorsun hindini.

- Fırçayı kullanarak hindini yedire yedire zeytinyağlıyorsun (Önemli bu. Yoksa kuru kalır!!!)

- Fırını 200 dereceye ayarlıyor; sonra, kendine bir bardak buzlu viski hazırlayıp, bir saat kadar sonra yiyeceğin çıtır hindi dolmasının şerefine lıkırdatıyorsun.

- Bilahare hindiyi mini fırına sürüyor, eline bir bardak daha buzlu viski alıp televizyonun karşısına geçiyorsun. Yudum yudum televole kızlarına iç geçiriyorsun. Yeaahhh çekip yudumluyorsun viskini. Kızların ve hindi dolmasının şerefine.

- Sooora, yaklaşık 20 dakika kadar sooora, mutfağa gidiyor, fırının termostat ayarını 200’den 250’ye getiriyorsun. Eh tabii mutfağa uğramışken, bi bardak buzlu viski daha dolduruyorsun

kendine. Bardağını tak diye fırına vurup „Şerefe Dostum“ diye bağırıyor, televolene dönüyorsun.

- Çıtır hindini düşlerken ve onun kokusu zaten yavaş yavaş salona sızmaya başlamışken, çıtır kızlara iç geçiriyor, ama arada bir mutfağa gidip hindinin pişkinlik durumunu çatal dürterek kontrol etmeyi ihmal etmiyorsun. Ehh, bardağın boşalmış oluyor haliyle: Buzdolabından takviyeni alıyor; elinde viski, aklında hindi, gözlerinde çıtır kızlar yayılıyorsun yine TV karşısındaki koltuğuna.

- Bir yarım saat soona falan, önce bardaanı tazeleyip bi daa gidip bakıyon hindine. Vaziyet nedir diye. Eyi görüyon durum vazyetini…Soona -biraz elin yanıyo ama- hindinin başını ön tarafa, kıçını arka tarafa çeviriyon fırında. Kafan çıtrlaada olduğu çin bi baadak daha srvis edip goltuğa gidiyon. Mnyak kimi gıvırıyolar, şpur şapur öpşüylr.

- Ffff… Hindin ms gibi kokuy… Lan nerde mutfak beee?..

- El yordamıynan buluyon mutlağı... Evvelemirde bzdolabından bi baadak fisski takviye… Soona culuk dolma kontr…Lan nerde bu Allahsız hindi?.. Vaa mı bööle bişii…Manyak bindi yaaa… Olmaz, yoktur… Salaksın. Hayret pşiii…

- Dönrmek lazım herifi... Yanar yoğusam... Ama önce bi brdak daaa… Frının gapağı nrde yaa?.. Ffff niye zor bu hyaat bööle yaa?.. Çarım senin gapaana lan frın... Çtr gızlar beni bklyo, acle et salak…

Acıktım…

- Bi adet apertif dha muzdolabından… Hndim uğraşıyo bniminen. Emi yaman sen mi, lan oyacam seni hinoğlu bindi!..

- A votre sante lan hyr… Takkk… Nazdrovya… Prooossst… Cheerrs anasını satiiimm… Alooo… Bştin mi laaan?..

- Çtr gızlar yannız galdı... Acıktım yaa… Bi fisk daa eyy geliğğ... Soona bidaa bak, olmuş mu, yanmış mı?..

- İmdaaat… lvboluk da olmuşum... Ufff be… Çk zor... Gızlar ooda, bindi huudaaa… Çıtır çıtır… Fskim neeede?.. Bi brdk daa… Çmişim beeeen, sarhoşuuuum, sarhoooşşş...

- Cnım, gzım, hidim benimmmm…Açım. Ben o frını senden çıkarmazsam ne oliiiimmmm...

- Bardğa grek yok... Şşemin dibi galmış… Takkk lan tahtakurusu suyu…

- Frın oodaaa, gapağı şuudaaa. Eyy duyun gızlaa, çıtır indi buuudaaa…

1 Ocak öğleden sonra ayık kafayla BLOGNOT: Ama düşmeyecektin yere sevgili mini fırın tepsim elimden. Olmadı. Aç yattım. Üstelik sabah kalkıp mutfakta ortalığın yağını temizledim. Hindimi yanında mayonezle soğuk yedim. Tabii efervesan aspirin de aldım.

YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN.



resim kaynağı:www.sarapgunlugu.com/.../5000000000011170.gif

 
Toplam blog
: 126
: 2338
Kayıt tarihi
: 01.08.06
 
 

Kompozisyon derslerini biraz daha fazla önemsediğim, uzun cümleler kurmaya başladığımdan bu yana sev..