Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Vişne reçeli

Vişne reçeli
 

Mutfağı ve mutfak işlerini (kızartma işleri, yemek yapma vb.) severek yapıyorum. Bugünlerde pazar ve manavlarda çok güzel vişne görüyorum . Ben kompostosunu ve reçelini seviyorum. Geçen sene iki kilo vişneden reçel yapmıştım, bitmek üzere. Bir kaç gün içinde yenisini yapmayı düşünüyorum. Vişne reçelini şöyle yapıyorum;

Bir kilogram vişne, bir buçuk kilogram toz şeker, yarım limon… Vişnelerin çekirdeklerini çıkartıp ,bir tencereye koyun. Kısık ateşte bir taşım kaynattıktan sonra , içine şekerini ilave ederek, 25 dakika daha kaynatılıp (köpük olmasını istemiyorsanız, içine bir çay kaşığı sıvı yağ koyabilirsiniz..)indireceginize yakın içine yarım limonu da sıkıp, bir taşım kaynadıktan sonra ,vişne reçelinizi ocaktan indirebilirsiniz...

Reçel yapmak hem çok kolay hem de çok keyifli bir uğraş. Pişerken çıkan meyve kokuları harikadır.... Reçeli pişer pişmez sıcakken hemen taze ekmekle tatmaya bayılıyorum…

Afiyet olsun...

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..