Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '17

 
Kategori
İlişkiler
 

Vitrinine esir olmadan "ben olmak"

Vitrininle övünmekten vazgeç dostum.
Artık "aslansın, kaplansın, sen halledersin" gazlarına gelme.
Senin de sıkıntıların var,
Senin de ihtiyaçların var,
Senin de isteklerin var. Neden erteliyorsun?
Neden gizliyorsun?
Neden kendi gerçeğinden uzaklaşıyorsun?
Sen sorunlarını paylaşmadıkça,

hayatında her şey mükemmel gidiyormuş gibi seni sömürmeye,
Talepkâr olmaya devam etmiyorlar mı?
Bazen hayır diyebilmenin en güzel yoludur, "ben de yorgunum", benim sana faydam olmaz demek.

 

Vitrininin esiri olma...
Annene, babana, eşine, patronuna, arkadaşına "benim de ihtiyacım var" demekten çekinme.
Kendini öne alman için, daha ne kadar arkaya düşmeyi beklemelisin?
Daha ne kadar dibe batmalı,
Kendini ne kadar kaybetmelisin?
Bencillik değil bu,
Sınırlarına ve kendine sahip çıkmak,
Hep ben değil,
Önce ben diyebilmek. Ayaklarımın üzerinde duracağım diye,
Oturmayı unuttun,
Güçlü görüneceğim diye,
Kendini mutlu etmeyi,
Sorunsuz görüneceğim diye,
Kendin olmayı unuttun. Bak sen sıkıntılarını ve ihtiyaçlarını anlattıkça, senden sürekli beslenenler yavaş yavaş olması gereken mesafeye çekilecekler,
Daha az talep etmeye,
Daha fazla dikkat etmeye başlayacaklar.
Duygusal yoksunluğunu ihtiyacı olan insanların hayatında işe yarayarak,
onlardan çevre yaparak gidermekten vazgeç.
Bu seni yorgun,
Onları da bencil ya da bağımlı yapar.

Unutma;

Sen onların merkezinde olmasan da,
Kimsenin kurtarıcısı olmasan da herkes başının çaresine bakar.

 

Serhat Yabancı

 

www.twitter.com/serhatyabanci

www.facebook.com/serhatyabanci

www.instagram.com/serhatyabanci

 

 

 
Toplam blog
: 98
: 406
Kayıt tarihi
: 10.01.11
 
 

SERHAT YABANCI Yazar Aile Evlilik Terapist 1.Kitabım : UNUTMAK MI AFFETMEK Mİ 2.Kitab..