Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '10

 
Kategori
Yurtdışı Tatil
 

Viyana da üç gün de neler yapılır?

Yurtdışı tatili, benim hayatımda en hoşlandığım hatta hobi diyebileeğim bir boyutta... Şu ana kadar çoğu Avrupa da olmak üzere pekçok ülke de ve şehirde bulundum. Sizlere en kısa ve en pratik yoldan gittiğim yerlerle ilgili edindiğim bilgi ve işinize yarayabilecek noktaları paylaşmak istiyorum. 

Bu hafta sizlere Viyana dan bahsetmek istiyorum. Yaklaşık iki hafta kadar önce Viyana daydım. Aralık ayı Viyana da oldukça soğuk ve kar yağışlıydı. Christmas hazırlıkları başlamış heryer ışıl ışıl dı... Ben de Viyana da ilk kez bulundum ve genelde bir şehire gitmeden önce araştırma yapıp öyle giderim... Viyana da yapılabilecek belli başlı şeyler var. Bunların başında; burası tamamıyla klasik müzik kokan biryer, eğer klasik müziği seviyorsanız ve bildiğimiz bütün büyük müzik duayenlerinin yaşadıkları evleri görmek istiyorsanız Viyana size gerçek doyumu sağlıyacaktır. Mozart, Beethoven, Schubert ve daha da fazlası hepsi Avusturyalı... Hal böyle olunca Viyana da herşey bu yönde, hediyelik eşyacılar, çikolatacılar, cafeler de çalan müzikler, konserler hep bu duayenleri hatırlatıyor ve bence bu tarz müzikle ilgisi olmayanları bile etkiliyor.. 

Viyana tarih ve sanat kokan bir şehir 2.Dünya savaşın da şehrin bazı yerleri yıkılsa da şehir hala eski görünümde. Ziyaret edilecek yerler arasında St.Stephen s Katedrali oldukça turist çeken bir kilise, burası şehrin göbeği diye tabir ettiğimiz yerde, hem çok eski hem de hala restorasyonu devam eden gotik tarz da yapılmış bir sanat eseri. Burada mutlaka hatıra resmi çekilmeli.. 

Müze gezmek bir şehrin tarihini öğrenmek açısından çok faydalı, özellikle Viyana bu konu da çok başarılı, bir çok müze ve saraylar var. Ben hepsini gezemedim tabi ama tavsiye edebileceğim yerler var... Öncelikle Viyana sanat tarihi müzesi çok güzeldi, Ünlü ressamların bir sürü eserleri sergileniyor, Efes müzesi çok anlamlıydı ki Artemis heykeli burada.. Saray olarak Belvedere e mutlaka gidin.. Ayrıca eski silahların ve müzik aletlerinin sergilendiği yine Efes müzesinin içinde yeralan bir müze daha var.. Fiyatlar çok pahalı değil kombine bilet aldığınız takdirde birçok müzeyi gezebiliyorsunuz. Pazartesi günü bütün müzeler kapalı aklınızda olsun... 

Müze ziyaretiniz bittiğin de tam sanat tarihi müzesinin karşısında duran faytonlar la kısa bir Viyana turu atabilirsiniz, faytoncu arkadaşlar kısa bilgiler de veriyor gezdirirken fiyat olarak yaklaşık 60-70 euro arası ve yarım saatlik bir tur.. 

Avusturya pastacılık alanında isim yapmış bir ülke, Sacher ismiyle ürettikleri pastalar cafe Sacher olarak tüm ülkeye yayılmış. Sacher otel de en meşhur otelleri.. Şehri gezerken yorulan ayaklarımızı cafe Sacher de oturup kahvemizi yudumlayarak ve enfes Sacher pasta dan yiyerek dinlendirip, klasik müziğin o hoş tınısıyla da rahatlayabilirsiniz.. 

Akşam olunca peki ne yapmalı Viyana da?? Burada yemek konusunda hiç sıkıntı yok, herkesin yiyebileceği tüm mutfaklara ait cafe restorantlar var.. Ama Şnitzel buranın favori yemeği.. Genelde domuz etiyle yapılıyor ama tavuk Şnitzel de harika... Çıtır çıtır ve çok lezzetli, yanında genelde haşlanmış patates ve sebze ile servis yapıyorlar.. 

Güzel bir şnitzel in ardından şöyle kulaklarınızın pasını silecek bir klasik müzik konseri dinleyerek günü tamamlayabilirsiniz.. Konser biletleri hergün işlek caddelerde bulunan standlar da kolaylıkla temin ediliyor.. 

Otel olarak şehrin 1.ring bölgesi denilen mevkii de kalırsanız çok rahat edersiniz, heryere yakın ve ulaşım çok rahat bu bölgeye.. Şehirde metro ve tramvay hattı mevcut, taksi durakları hemen heryerde var.. Taksi şöförleri genelde Türk size de denk gelirse onlardan da kolayca bilgi edinebilirsiniz. 

Viyana dan farklı lokasyonlara da kolayca ulaşım sağlanabiliyor.. Trenle Prag, Budapeşte 2-3 saatlik mesafede.. Ayrıca havalimanından yarım saat uzaklıktaki Bratislava ya da gidebilirsiniz.. 

Son olarak Viyana nın çıkışında yeralan outlet ten bahsetmek istiyorum. Pandorf bölgesi diye adlandırılan Pandorf outlet. Burada bildiğimiz bütün ünlü markalar yeralıyor ve fiyat performansları hiç fena değil... (örneğin timberland outdoor bayan ayakkabı 35-40 euro) 

Umarım yolunuz birgün Viyana ya düşer, ben gittim gördüm ve çok memnun kaldım.. 

 
Toplam blog
: 3
: 13513
Kayıt tarihi
: 20.12.10
 
 

İşletme ve büro yönetimi mezunu, ikiz annesiyim... İlgi alanlarım gezi, değişik kültürler, anne çocu..