Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Vize kalkıyor

Vize kalkıyor
 

Türk işadamları ve serbest meslek sahibi olan kişilere Avrupa Birliği'ne girişte artık vize sorulmayacak..

Avrupa ülkeleri euro para birimi ile birlikte birleştikleri 2000 yılı sonrası 60'lı-70'li yılların parlak dönemlerini yavaş yavaş yitirdiğini 2004 yılında iş kurmak için Tubingen'de bulunduğum süre içinde gözlemlemiştim..

Euro ile birlikte ücretlerin mark para birimi ile dondurulup, ürünlerin %70'lere varan yükselişi ve dolayısıyla alım gücü'nün azalmasına sebep olmuştur.

Euro öncesi ve sonrası piyasa koşulları farkını 1996-2004 yılları arasındaki aralıklı Avrupa seyahatlerimde gözlemlemiştim..

Bu dönemler içinde, önce ortak iş kurma projemin karşı tarafın vazgeçmesi ile olumsuz sonuçlanırken, ikinci tek başıma iş kurma girişimimin kiralama konumuna getirip, yabancı dil bilgisizliğimden dolayı tercümanımın kösteğinden dolayı gerçekleştirememiştim.

Beni iyi tanıyan dostum Dr. Serdar "gerçekleştiremediğin şeyleri zorlayarak kendini yıpratma" önerisine katılarak ülkeme geri dönüşümü gerçekleştirmiştim..

Dostumun sözlerini dikkate almamın ötesinde, yukarıda da belirttiğim gibi Avrupa'nın ekonomi yavaşlamasını da gözönünde bulundurarak vazgeçmiştim girişim projelerimden..

İlk kez; idealist, girişimci ve hırslı duygularıma yenik düşmüştüm..

Karar, benim kararımdı..

İyiki'de o kararı almışım..

Doğru karar alımışım, çünkü bugün Avrupa Birliğine üye ülkelerin ekonomisi gerçekten zor durumdadır..

Avrupa Birliğine giriş için işadamlarına ve serbest meslek sahiplerine uygulanan vize'nin kaldırılmasının esas nedeni; ekonomik zorluğu yaşayan Avrupa'nın global kriz ile birlikte neredeyse çöküş noktasına gelmiş ekonomiyi canlandırmak için uygulanan bir durum olduğunu düşünüyorum..

Türkiye'nin genç, dinamik işadamları, otokontrol sistemleri gelişmiş, altyapıları sağlam Avrupa'nın, durağan ekonomisini harekete geçireceğinden kuşkum yoktur.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..