Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Vizonzede Tuğba!

Vizonzede Tuğba!
 

Dünya güzeli bir kız, haftalardır imamevinde yatıyor. 15 adımlık bir avluda volta atıyormuş. Her gün, 15 sayfa yazı yazıyormuş. Umarım, kalıcı bir eser çıkar ortaya. Kitaplaşıp piyasaya çıkarsa, paraya kıyıp alırım bir tane.

Ne yapmış Tuğba Özay? Özel ilişkisindeki problemi; amca, dayı, abi, baba dediği insanlarla çözmeye çalışmış. Kanun maddesine göre, "azmettirici" olarak yargılanıyor. Deli gibi çalışıyor, ekmeğini kazanmak ve ayakları üzerinde durabilmek istiyor. İşi gereği çıplak poz da veriyor, tesettür defilesine de katılıyor. Otuzuna bile girmemiş. Hala anasının kuzusu... Dışarı çıktığında, etrafına başka gözle bakacaktır.

Derdi olan, neden resmi yollara başvurmaz? Mahkemenin duvarı soğuktur çünkü! Olay ortaya çıkmasa ne olacaktı? Tuğba; dayısıyla, babasıyla işi bitirse ne olacaktı? Kızın tüyleri kabaracaktı!.. Yüreği küçülecekti.

Bence, çok iyi bir kız Tuğba Özay. Biraz yatsa fena olmaz. Ama, kaçacak hali yok ya! Paşakapısı'nda volta atacağına evinde tutuklu olabilirdi.

Arada,böyle günah keçileri oluyor! Bazıları, saman altından su yürütür; bazıları da böyle afişe olur!

Mide kanaması geçirmiş; sağlığına duacı olduğum ressam zamanında beni de içeri almışlardı. 17 gün boşuna zindanda yattım. Bu işleri bilirim.Tuğba yine iyi... Bendeniz değil 15 sayfa yazı yazmak, 15 adım volta atmak; belli zamanda yukarıdan gelen kör bir ışıkta bit ayıklıyordum.

Ben de bir şeyler yazmak isterdim, ama aynı dönemde yattığımız Tarık Akan, "Anne bitlerimi ayıkla" diye bir kitap yazdı. Ona ilave edeceğim bir şey yok!

Vizonzede Tuğba, Paşakapısı'nda hayat sana cilve yapıyor. İnanıyorum ki çıkınca, daha güzel olacaksın. Yüreğin büyüyecek!

***

M.Celalettin Avus-Beşiktaş

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..