Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '09

 
Kategori
Müzik
 

Volkan Konak. O bir Kuzey Yıldızı...

Volkan Konak. O bir Kuzey Yıldızı...
 

www.volkankonak.com


Sanatçı duruşu sergileyen bu gönül adamını , Karadeniz’in bağrından kopup gelen bu yürek titreten sesin sahibini tanıyalım istedim. Şarkıları yorumlarken , mısraların dile geldiği, su olup aktığı bu “Adam gibi adam” Volkan Konak.

27 Şubat 1967 yılında Trabzon Maçka-Hacevera' da doğdu. Maçka’da 16 yıl belediye başkanlığını yapan, "İsmet İnönü’nün kankası" denilen bir dedenin torunu. Babası Cevat Konak ve annesi Saynur Konak'ın beş kızından sonra dünyaya gelen ilk erkek evlat Volkan Konak. 7 kardeşler. Çocukluğuyla ilgili “ Belki ceryanımız yoktu, belki şehir hiç görmedik, belki hamburger yemedik hiç ama çok mutluyduk.” Diye söz ediyor.Fakir Baykurt, Nazım Hikmet, Yaşar Kemal kitapları okuyarak büyürler. İdeolojik olarak, siyasi toplantıların yapıldığı bir evleri vardır. İlkokul 5. sınıfta kasabaya inerler. İlk orta ve Lise Eğitimini Maçka‘da tamamlar. Okulda ve köyde bol bol türkü söylerler. Öğretmenleri solcu olduğu için Maçka’ya sürülür... Maçka zaten solun kalesi o zamanlar. Bu işin bir meslek olduğunu veya çok ciddi bir uğraş olduğunu müzik öğretmeninin empozesiyle anlar. Öğretmeni Volkan’ı İstanbul’a getirmeye karar verir. İşçi emeklisi Babası, Volkan’ı 16 yaşında İstanbul’a Konservatuvara uğurlarken: "Bir genç dans, yüzme bilmeli, bir enstrüman çalmalı" diye nasihatta bulunur. Hatta bununla da kalmayıp, elinine bir iskemle tutuşturup, onunla dans etmeyi, vals yapmayı öğretir. İstanbul’a geldiğin de, Muammer Sun’un evinde, 3 ay piyano ve kulak yönünü bularak eğitim alır, sonra üniversiteye girer. İTÜ Türk Mûsikisi Devlet Konservatuarına başlar. 1988 yılında Konservatuarı bitirip aynı yıl İstanbul Teknik Üniversitesinde Sosyal Bilimler Master Eğitimine başlar.

Sanat ve müzik hayatına 1987 yılında Maçka yöresinde yaptığı derleme çalışmalarını topladığı “Suların Horon Yeri” adlı müzik albümüyle başlar. Daha sonra beste çalışmaları yapar. Sunay Akın, Yaşar Miraç, Nazım Hikmet, Ömer Kayaoğlu gibi değerli şairlerin eserlerini besteler. Müziğini ve tarzını belirlemiş olan Volkan Konak, beste müziğinin içerisine etnik motifleri de katarak, örneği olmayan kendine özgü bir tarz yaratır.

İlk albümü “Efulim”’i 1993 yılında yapar. Albüm başta Karadeniz halkının ve müzikseverlerin beğenisini ve ilgisini kazanır daha sonra 1994 yılının Ekim ayında “Gelir misin Benimle”adlı albümünü hazırlar ve askere gider. Askerlik görevini tamamladıktan sonra hemen üçüncü albümü ”Volkanik Parçalar”’ın çalışmasına başlar. Üç aylık çalışmadan sonrada bu albümü müzikseverlerin beğenisine sunar. Volkan konak 1998 yılının Nisan ayında kendisi tarafından kurduğu “Kuzey Müzik Prodüksiyon” isimli firmasından “Pedaliza” isimli Albümünü çıkartır. 1993 yılından bu yana albüm çalışmalarında yaklaşık elli adet bestesini sergilemiş ve bu çalışmalar sonunda Gazeteciler Cemiyeti, çeşitli vakıf ve dernekler tarafından yılın sanatçısı seçilmiştir.1997 yılında Politika dergisi tarafından yılın en iyi müzik sanatçısı seçilir. Volkan Konak’ın 1993 yılında ürettiği bir bestesinin tüm dünya hakları “Kuzey Müzik Prodüksiyon ile Fransız prodüktör Alain Finet tarafından yapılan sözleşme sonucunda Alain Finet tarafından satın alınır. Bu beste İspanyolca olarak tüm dünyada yayınlanmak üzere single olarak çıkacaktır.

2000 yılında DMC’den “Şimal Rüzgarı” adlı albümünü çıkarır. 2003 yılı Aralık ayında 3.5 yıl aradan sonra yine DMC etiketiyle yayınlanan “Maranda” isimli albümü büyük beğeni toplar. 2006 yılında bu sefer Mora isimli albümüyle müzikseverlerle buluşur.Albümündeki parçalar büyük beğeni toplar. Mora albümündeki Gardaş parçasını Kazım Koyuncu anısına yazmıştır.

Albümlerine hep çiçek ve kız ismine yakın şeyler koyuşunu şöyle açıklıyor Volkan Konak ;

"Daha narin, yumuşak daha sıcak geliyor. O toprakların, o coğrafyanın kokusunu bana getiriyor, tabi ki içerisinde aşk var tabi ki içerisinde nemli gözler var, zaman zaman doğumda ölen kadının belki de acısı var, sıtmalı hayvanlar gibi fakirlikten titreyişimiz var.”

Ailesinden 7 kişiyi kanserden kaybeder. 8. de Kazım Koyuncu olur. 4 yıl içinde gerçekleşen bu ölümlerin, bundan 21 yıl önce 26 Nisan 1986’da Çernobil nükleer santrali patlamasının etkileri olduğunu 2 yıl süresince araştırır, derler ve belgelendirir. Bu olayın isyanı, şarkılarına ve sağlığına yansır. Üzüntüden bir yıl tedavi görür; ciğerlerinde mikrobik olmayan tüberküloz denilen, polareze yani sulu zatülcemp oluşur. Ciğerleri 3, 5 kilo su toplar, 6 ay bilfiil, 6 ayda kontrollü olarak tedavi görür.

“Karadenizliyim ama Laz değilim. Dolayısı ile de Lazca bilmiyorum, Lazca söylemiyorum.” diyen Konak, “Karadenizli olmak çok ciddi bir iştir. Kuzey hırstır, Kuzey çalışkandır, Kuzey inatçıdır, Kuzey savaşçıdır ve Kuzey keskindir.” sözleriyle yöre insanını tanımlıyor.

Bu, memleket sevdalısı, sosyal demokrat, herkesi kucaklayan , uzun saçlı genç adam, kendisi için de şu sözleri sarfediyor.

“Kafamdaki ışığın devreye girmesi için dışarıdaki ışığın sönmesi lazım. İkincisi; çok doğurgan bir yapım var ve melakankoliği seviyorum. Gece ve yağmurlu günlerde doğurabiliyorum. Güneş bana vurduğu zaman konsantrasyonum bozuluyor. Çünkü o ışık, o illüzyon benim kafamdaki ışığı kapatıyor. Halbuki benim kafamdaki ışığın yanması lazım. Güneş çıktığı zaman benim kafamdaki ışık sönüyor. Gözlerimdeki yaşın, harelerin çok da belli olmasını istemeyebilirim. Zaman zaman göz yaşlarımın gizli kalmasını veya yüreğimin içine akmasını, görünmemesini isteyebilirim. Güneş, insanlık için ışık ve olmazsa olmazı ama bazı şeylerin örtülü olması ve gizem benim daha bir hoşuma gidiyor. Ben aşksız hiç düşünemiyorum. Aşka aşığım.Ben çok kadınıma, sevdiğime veya kız arkadaşıma gece kalkıp, şiir okumuşumdur. Kadına bir cinsellik olarak bakmadım. Kadın, bir kültür, okyanusa düşmüş bir kibrit çöpü kadar sonsuz… Ben hayatım boyunca güç ve kuvvet olarak taşıyacağım onları. Bir şiirimde söylüyorum: Çok sevdim kadınları çook. Aldattıklarım da oldu, aldatıldığım da. Ama asla konuşmadım arkalarından. “

Mimoza albümü ile yeni bir çıkış yapan Volkan Konağı kutluyorum. Yolun açık olsun Kuzey Yıldızı….


Nur Zeynep Çelik
30.Nisan.2009

İlgili video'da son albümü Mimoza'dan bir parçayı küçücük dinletmeye çalıştım.

 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..