Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '15

 
Kategori
Egzersiz
Okunma Sayısı
876
 

Vücut geliştirme hareketlerinin amacı nedir?

Vücut geliştirme hareketlerinin amacı nedir?
 

KAS YAPMA HAREKETLERİ


İnsan vücudu farklı kas guruplarından oluşmuş olduğu için bunların ayrı ayrı çalıştırılması gerekir. Vücut geliştirme hareketleri de buna uygun şekildedir. Bazı hareketler sırasında diğer kas gurupları da pasif olarak çalışır ve yorulurlar. Örneğin göğüs çalıştığınız sırada arka kol kaslarınız da yorulacaktır. Bunun yanı sıra çalışılan her hareket sırasında karın kasları da pasif şekilde faaliyet gösterir. Ancak yine de bölgeleri ayrı olarak çalışmak gerekir çünkü aktif olarak çalışma gösterilmezse olumlu sonuçlar ortaya çıkmaz. Evde vücut geliştirme yapacak olduğunuzda da mekik ve şınav haricinde, aletlerden de yardım almanız önemlidir. Çünkü her hareket farklı bir bölgeyi çalıştırmak ve maksimum verim alabilmek için oluşturulmuştur. Uygulamak istediğiniz programların içerisinde de bunlar belirtilir. Eğer bir gün çalışıyorsanız diğer günü dinlenmeye ayırmanız ya da farklı bir bölge çalışmanız da önemlidir. Çünkü o gün içerisinde aktif olarak çalıştırılmış kas gurubu ertesi gün dinlenmeye ihtiyaç duyacaktır. Böylece istediğiniz verimi alabilirsiniz ve gerçekleştirmiş olduğunuz çalışmalar da kesinlikle boşa gitmez.

İnternetten çok sayıda evde vücut geliştirme programı edinmeniz ve bunları uygulamanız da mümkündür. Üstelik programlarda yazan hareketlerin görsel içeriklerine de ulaşabilirsiniz. Hem resimli hem de videolu anlatımlar bulunur. Bunları incelemeniz de vücudunuzu çalışma sırasında sakatlamamanız açısından gerekli olur. Çünkü başınızda bir hoca bulunmayacağı için sizi yönlendirecek de kimse olmaz. Özellikle de videolu anlatımlar bu açıdan gerekli olur. Evde kas yapma sırasında uygulamak istediğiniz hareketleri tam olarak öğrenmelisiniz. Bunun yanı sıra ısınma hareketlerini de doğru yapmanız gerekir ve spor öncesinde bunları atlamadan gerçekleştirmeniz de önemlidir. Spor öncesi yaklaşık olarak 10 dakikalık bir ısınma sizin için yeterli olacaktır. Bütün vücudunuzu ısıtmış olduktan sonra da çalışmaya başlayabilirsiniz. Hareketler sırasında kendinizi zorlamamanız ve ağrı hissediyorsanız bırakmanız gerekir. Bunun yanı sıra çalışma esnasında oluşan kas yanmaları son derece normal bir durumdur. Çünkü kasların çalıştığını gösterir. Ancak kemiklerde oluşan ağrılar pek de normal karşılanmaz. Böyle bir sorun yaşıyorsanız hareketi yanlış yapıyor olma ihtimaliniz oldukça yüksektir. Uzun süre boyunca böyle devam ederseniz de daha büyük sorunların karşınıza çıkması mümkün olur.

Kas yapma sporu ile uğraşan kişilerin hazırlamış oldukları programlar her seviyeden sporcu için kolayca bulunur. Kendinize en uygun olanı seçtikten sonra çalışma yapabilirsiniz. Üstelik bunlar için para harcamanıza da gerek olmayacağından, evde çalışmak sizin için salona gitmekten daha avantajlı bir durum oluşturur.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 60
Toplam yorum
: 5
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 6957
Kayıt tarihi
: 31.07.14
 
 

Mühendisim.  Kendimi geliştirmeyi ve hobilerimle uğraşmayı çok severim. Sürekli seyahat eden, bol..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster