- Kategori
- Resim
Wassily Kandinsky
16 Aralık 1866
13 Aralık 1944
MAVİ SÜVARİ RESMİ
( Resmin fotoğrafını Google’dan bulabilir ve benim yorumumla birlikte yorumlayabilirsiniz )
Mavi Süvari'yi 1903 tarihinde tamamlamıştır. Yavaş yavaş sembolizme geçişin adımlarını atmaktadır. At ve atın üzerindeki süvari sembolik olarak orada bulunuyor. Gördüğünü değil gördüklerini sembol olarak kullanarak aktarmaya başladığı bir döneme giriyor.
Wassily Kandinsky: Soyut Sanata Yolculuk.
Barış Karakaya
Akbank Sanat
Youtube
Atlı Süvari’yi oradan çıkarıp almış olsak resmin bütünlüğünde doğayı doğrudan temsil eden bir atmosfer oluşacaktır.
Süvari resimdeki sembolik varlığını koruduğu sürece resim de sembolikleşiyor. Her şey süvari için tasarlanıp hazırlanmış. Kandinsky'nin resmi yaparken aklına gelen bir şey değil süvari. Zaten en başta var kafasında. Bütün resim süvari için düzenlenmiş sanki. Tıpkı Hegel'in, "aslına" yabancılaşarak; kendisine "yabancı" olan bir âlemde tecelli etmeyi Murat eden Mutlak varlığının kendisi için doğayı hazırlaması, oluşturması gibi.
Hakikatte, süvari, kendisine yabancılaşmış Mutlak Varlığı temsil ediyor. Doğa, süvari için yaratılmış. Dolayısıyla yaratık olan doğa; süvari değil. Bilakis asıl var olan olarak var orada. Bu yüzden sembolik olmak zorunda.
Yorum:
Ahmet Güreşçioğlu